Dropshipping, to model biznesowy, który w Polsce zdobywa coraz większą popularność. Ten model daje możliwość prowadzenia sklepu internetowego bez problemu z magazynowaniem produktów. W dropie, możesz sprzedawać produkty za pośrednictwem np. Twojego sklepu internetowego, a zamówienia realizować bezpośrednio przez dostawców towaru. Więcej o tym, czym jest Dropshipping przeczytaj tutaj. Dropshipping – jak zacząć działać w tym modelu sprzedażowym? To tylka kilka naprawdę prostych kroków. W tym wpisie postaram się przybliżyć proces zakładania biznesu sprzedażowego opartego o Dropshipping.
Krok po kroku – jak zacząć sprzedawać w dropshippingu
Wybór asortymentu i dostawcy produktów
Na samym początku swojej przygody z dropshippingiem trzeba podjąć decyzję, co będziemy sprzedawać. Osobiście polecam skupić się na konkretnych produktach lub branżach, w których się odnajdujesz. Choć znam tez przypadki, kiedy inwestycja w nieznaną sobie branżę również może być bardzo owocna i dochodowa. Wybierz niszę, w której jest popyt, ale jednocześnie konkurencja nie jest jeszcze zbyt duża. To ułatwi rozpoczęcie sprzedaży i zmniejszy koszta potrzebne na pierwsze działania marketingowe. Jeśli masz takie możliwości lub posiadasz odpowiednią wiedzę, to przeprowadź badanie rynku. Wykorzystaj do tego panujące trendy oraz popularność różnych produktów.
Druga równie ważna decyzja, to wybór dostawcy naszego asortymentu. Możesz skorzystać z oferty popularnych platform takich jak przykładowo AliExpress. Zdecydowaną zaletą takich marek jest ogromny wybór asortymentu oraz dostawców na całym świecie. Pamiętaj, aby nie rzucać się na pierwszą lepszą mega ofertę. Sprawdź i porównaj oferty wielu hurtowników działających w dropshippingu, których łatwo wyszukasz w wyszukiwarce Google. Przed podjęciem decyzji, sprawdź opinie kontrahentów, sprawność zamówień oraz koszty związane z obsługą hurtowni.
Tworzenie sklepu internetowego
Oczywiście jasnym jest, że nie da się prowadzić sprzedaży online bez miejsca, gdzie taką sprzedaż będziemy prowadzić. Najlepszym rozwiązaniem wg. mnie jest własny sklep internetowy. W dzisiejszym świecie możesz skorzystać z gotowych systemów abonamentowych, gdzie z łatwością zbudujesz, a następnie zintegrujesz go z wybranym magazynem dropshippingowym. Pomogą Ci w tym doradcy i opiekunowie Twojego konta. Jednym z takich oprogramowań jest popularny Shoper.
Najbardziej polecane przeze mnie rozwiązanie, to sklep internetowy oparty o WordPress i WooCommerce. Czyli komercyjne systemy, gdzie nie obowiązują żadne abonamenty, a roczne koszty utrzymania to jedynie koszt serwera oraz domeny internetowej. Zdecydowaną przewagą WooCommerce jest jego uniwersalność oraz elastyczność. Dzięki czemu z łatwością można dostosować go do sprzedaży praktycznie wszystkich produktów z dowolnej branży i kategorii. Tworzenie sklepów internetowych online, to coś czym zajmuję się na co dzień – więc jeśli masz pytania to zapraszam do kontaktu lub skorzystania z mojej oferty.
Jeszcze jedną opcją są dedykowane rozwiązania hurtowników dropshipping, którzy w swojej ofercie prócz samych produktów mają także pełne integracje i własne sklepy internetowe. Takie firmy również bardzo łatwo wyszukasz, na rok 2024 jest w Polsce co najmniej kilka większych i godnych zaufania firm. Twoi opiekunowie przeprowadzą Cię przez cały proces. Wadą takich rozwiązań są również abonamentowe opłaty za sklep oraz w niektórych przypadkach opłaty za dodatkowe konsultacje.
Decyzja należy do Ciebie 🙂
Tworzenie sklepów internetowych
Zapytaj o darmową wycenę stworzenia sklepu internetowego na platformie WordPress
Kliknij tutaj
Dodawanie produktów
Tego kroku tak naprawdę nie ma, ponieważ w 95% przypadków hurtownie dropshipping udostępniają automatyczne zaciąganie produktów do Twojego sklepu internetowego. Chciałem jednak przypomnieć, że ważna jest odpowiednia optymalizacja produktów w Twoim sklepie internetowym. Pozwoli to polepszyć ranking sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. To wszystko z kolei w przyszłości przełoży się na mniejsze koszty związane z marketingiem i reklamą Twojej witryny w sieci.

Dropshipping – jak zacząć działać z marketingiem i reklamą
Dochodzimy w końcu do konkretnych działań, które pozwolą Ci wystartować i sprzedać pierwsze produkty. Gdy sklep jest już gotowy, przyszedł czas na marketing oraz reklamę. Płatną, ale także przede wszystkim organiczną. Korzystaj z różnych kanałów informacyjnych, takich jak social media, czyli popularne Facebook, Instagram, TikTok lub X. Twórz aktywne treści w i buduj wykorzystaj tzw. content marketing. Stwórz własnego bloga, lub prezentuj treści typu vlog na portalu YouTube.
Z kolei płatnymi działaniami reklamowymi jest inwestycja w Google Ads czy e-mail marketing, który jednak nie jest skuteczny i polecany dla wszystkich niszy. Twórz angażujące treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Regularnie analizuj wyniki działań marketingowych i dostosowuj strategie w zależności od efektów. Pamiętaj, aby monitorować wskaźnik konwersji i wdrażać usprawnienia, które będą ten wskaźnik konwersji polepszać.
Reklama płatna lub nie, jest niezbędna, aby zarabiać w tym modelu. Będziesz musiał przyciągnąć do Twojego sklepu klientów i zapoznać ich z produktem, by w ogóle mieć szansę sprzedaży swoich produktów w internecie.
Dropshipping nie jest więc idealnym rozwiązaniem dla leniwych – przynajmniej na samym początku drogi z dropem. Początki są właśnie najcięższym i najbardziej kluczowym momentem. Dobry start przyniesie w dłuższej perspektywie wiele korzyści i zmniejszy ilość pracy w przyszłości.
Podsumowanie
Dropshipping – jak zacząć działać już wiesz. Drop, to świetny sposób na rozpoczęcie działalności e-commerce bez sporych inwestycji początkowych. Jeśli wybierzesz odpowiednią niszę lub trafisz z pomysłem w punkt oraz znajdziesz rzetelnego dostawcę. To sukces masz praktycznie murowany. Pamiętaj, że prowadzenie sklepu internetowego wymaga zaangażowania i ciągłej pracy nad jego optymalizacją oraz działaniami marketingowymi. Jeśli podejdziesz do tego z odpowiednią motywacją, dropshipping może stać się bardzo dochodowy. Pamiętaj, że warto także skorzystać z ofert profesjonalnego wsparcia technicznego i administracji dla Twojego sklepu internetowego, aby uniknąć problemów oraz awarii, które uniemożliwią Twoim klientom zrobienia zakupów.