Często zadawane pytania

FAQ

Strona internetowa

Ostateczny koszt stworzenia strony internetowej zależy od wielu czynników, takich jak skomplikowanie projektu graficznego, rozbudowa o dodatkowe – indywidualne funkcjonalności, integracje zewnętrzne oraz wielkość serwisu. Powyżej znajdziesz orientacyjny cennik dla różnych rozwiązań i potrzeb klienta.

Bardzo proste strony realizowane są w ciągu 7 dni roboczych od akceptacji prototypu – jeśli dostępne są wszystkie materiały (teksty oraz zdjęcia lub grafiki) potrzebne do ukończenia takiej witryny. W przypadku większych i bardziej rozbudowanych serwisów może to być nawet 21 dni roboczych i dłużej.

Nieodłącznymi elementami strony internetowej są treści, czyli teksty oraz zdjęcia lub grafiki – które zostaną wkomponowane w przygotowany szablon graficzny. Konieczne są także wskazówki odnośnie tego, co witryna ma prezentować, jaka ma być jej identyfikacja wizualna – lub strona wzór – na bazie której będzie można stworzyć mapę witryny. Potrzebny jest także sprawny kontakt między nami.

Płatność odbywa się przelewem bankowym, na numer konta wskazany na wystawionej fakturze. Płatność odbywa się w dwóch transzach – 50% po akceptacji prototypu, a kolejne 50% po zakończeniu prac i uruchomieniu witryny.

Przed akceptacją prototypu nie podpisujemy żadnych wiążących dokumentów. Stosowną umowę, zabezpieczającą obie strony, podpisujemy w momencie zaakceptowania prototypu oraz wyrażeniu chęci współpracy przez klienta.

Tak. Na początku każdej relacji z klientem oferuję poglądowy szkic strony internetowej. Dopiero po pełnej akceptacji i decyzji o podjęciu współpracy w zakresie stworzenia strony internetowej następuje płatność na wyżej opisanych zasadach.

Roczny koszt utrzymania strony internetowej zależy od usługodawcy usług związanych z domeną oraz hostingiem. Koszt za domenę to okolice 100 złotych brutto rocznie, natomiast koszt utrzymania serwera to około 500 złotych rocznie brutto. Ja, jako twórca nie pobieram żadnych wymaganych opłat abonamentowych – chyba, że po okresie 3 miesięcy podpiszemy umowę w zakresie wsparcia technicznego.

Szkolenie odbywa się online – lub w wyjątkowych przypadkach stacjonarnie w biurze klienta. Szkolenie odbywa się także za pomocą dedykowanych materiałów wideo – które przygotowywane są zawsze pod klienta. Filmy nie są żadnymi nagranymi uniwersalnymi gotowcami – chyba, że taki film jest adekwatny do potrzeb.

Strony internetowa oparte są o system CMS WordPress, więc panelu administratora jest prosty, przejrzysty i intuicyjny. Wystarczy kilka chwil, żeby poznać najważniejsze elementy menu i w pełni samodzielnie zarządzać swoją stroną internetową.

Każdy mój projekt objęty jest 6 miesięczną gwarancją działania (pełne, bieżące aktualizacje oraz usuwanie awarii) oraz 3 miesięcznym darmowym wsparciem technicznym. Podczas tego okresu wykonywane są pełne aktualizacje, kopie bezpieczeństwa, pierwszeństwo reakcji na problemy, usuwanie usterek i awarii, wprowadzanie usprawnień, aktualizacje treści i wiele więcej.

Po 3 miesiącach to Ty decydujesz czy wciąż chcesz ze mną współpracować w zakresie wsparcia technicznego. Dla projektów, które realizowałem zawsze oferuję umowy na preferencyjnych warunkach.

Administracja i opieka WP

Ceny za pakiety opieki nad witrynami podane są w cenniku powyżej. Przedstawiam trzy różne plany, aby wyjść naprzeciw potrzebom najróżniejszych klientów i witryn. Oferta może zostać przygotowana również indywidualnie po uprzednim kontakcie mejlowym bądź telefonicznym.

Minimalny czas na jaki może zostać podpisana umowa, to 3 miesiące kalendarzowe. Płatność odbywa się cyklicznie – co miesiąc.

Okres próbny dla przetestowania współpracy w tym zakresie przysługuje tylko moim klientom, dla których tworzyłem projekty stron lub sklepów internetowych.

Wszelkie aktualizacje, kopie bezpieczeństwa i sprawdzania wykonywane są dwa razy w miesiącu (co dwa tygodnie). Monitoring logowań jest natomiast stale obserwowany przeze mnie, tak samo jak i monitoring działania witryny.

Płatność odbywa się z góry na początku każdego okresu rozliczeniowego – co miesiąc. Płatne na podstawie faktury w ciągu 7 dni od wystawienia dokumentu sprzedażowego.

W zależności od wybranego planu przysługują różne prace dodatkowe – wprowadzanie i zmiany w treści, prace rozwojowe oraz usuwanie awarii i wirusów.

Istnieje opcja zlecenia dodatkowych prac, które nie wchodzą w plan wsparcia, ale są one dodatkowo płatne po wcześniej ustalonej i zapisanej w umowie stawce godzinowej.

Po wybraniu odpowiedniego planu podpisana przez obie strony zostaje umowa na określony czas opieki nad stroną internetową.

Możesz udostępnić swoje dane logowania lub utworzyć nowe konto administratora. Jest to niezbędne, aby można było świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Nie świadczę usług administratorskich bez dostępu do zaplecza witryny.

Wsparcie techniczne

Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Każda praca jest inna i czas na wykonanie zależny jest od wielu czynników. Przed przystąpieniem do pracy przedstawiam czas potrzebny na wykonanie usługi oraz cenę za pracę.

Jeżeli to koniecznie możemy sporządzić odpowiednią umowę na wykonanie zadania. Jednak zazwyczaj jedynym dokumentem, jaki preferują moi klienci w tym zakresie, to faktura za usługę.

Płatność odbywa się przelewem na konto w ciągu 7 dni na podstawie wystawionej faktury i danych w niej zawartych.

Możesz udostępnić swoje dane logowania lub utworzyć nowe konto administratora. Jest to niezbędne, aby można było świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Nie świadczę usług administratorskich bez dostępu do zaplecza witryny.

Tak, cena może być negocjowana, ale są to negocjacje w obie strony 😉 Każda strona internetowa jest inna, jedne są proste i wszelkie prace na takiej witrynie nie są skomplikowane. Zdarzają się też jednak strony-kombajny, na których trzeba spędzić zdecydowanie więcej czasu i posiadać większe umiejętności niż większość niedzielnych webmasterów.

Dowiedz się kim jest webmaster i wsparcie techniczne stron internetowych WordPress i WooCommerce.
Scroll to Top