Jak założyć sklep internetowy na Shoper.pl?

Jak założyć sklep internetowy na Shoper? Ten wpis na blogu poświęcony jest temu, jak samodzielnie, szybko i prosto możesz założyć swój własny sklep internetowy oparty o system SaaS Shoper.pl.

Planujesz otworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zrobić to bez pomocy specjalisty lub programisty? Nie wiesz, którą platformę wybrać? Shoper to jedna z najbardziej popularnych opcji SaaS na polskim rynku, oferująca szeroki zakres funkcji, które mogą pomóc w uruchomieniu i prowadzeniu Twojego sklepu internetowego w sieci. W tym artykule pokażę, jak wygląda zakładanie nowego sklepu internetowego opartego o Shoper.pl, jakie są jego najważniejsze funkcje oraz jak można je wykorzystać do efektywnego prowadzenia sklepu i budowania marki.

Na co dzień jestem zwolennikiem oprogramowania Open Source – gdyż tak właśnie działam, kiedy projektuję sklepy online dla moich klientów. Jednak co człowiek, to opinia – są więc także zwolennicy oprogramowania działającego w systemie SaaS. SaaS w skrócie jest to system lub oprogramowanie dostarczane do klienta z chmury. Shoper działając w systemie Software as a Service pozwala na stosunkowo proste i szybkie utworzenie własnego sklepu internetowego już w kilkanaście minut.

Sklep internetowy na Shoper

Dlaczego warto?

Shoper to platforma e-commerce, która umożliwia tworzenie sklepów internetowych online i zarządzanie takim sklepem bez potrzeby zaawansowanej wiedzy technicznej czy programistycznej. Kluczowymi cechami wyróżniającymi Shoper od innych operatorów to przede wszystkim łatwość obsługi i intuicyjny panel administratora. Do tego elastyczność rozwoju – czyli możliwość integracji z zewnętrznymi systemami (np. operatorami płatności lub firmami kurierskimi). No i w końcu to, co jest nieocenione w przypadku każdego sklepu internetowego czy nawet najprostszej strony firmowej – czyli wsparcie techniczne specjalisty lub dostęp do nieocenionej wiedzy know-how.

Poradnik dla laika - jak założyć sklep internetowy na Shoper.pl - Sprawdź, jakie to może być proste. Poznaj intuicyjny system zarządzania SaaS własnym sklepem internetowym.

Jak założyć sklep internetowy w Shoper?

Wybór planu i rejestracja sklepu

Pierwszym krokiem jest oczywiście rejestracja i założenie konta na shoper.pl. W ofercie znajdziesz różne plany abonamentowe, które różnią się nałożonymi limitami, możliwościami rozbudowy, dostosowania graficznego oraz funkcjonalnościami.

Najtańszy, możliwy do wyboru plan Standard to koszt 35 złotych za miesiąc (przy płatności rocznej) lub 249 złotych przy płatności w formie miesięcznej subskrypcji. Shoper oferuje 14 darmowych dni na przetestowanie i zapoznanie się z zapleczem i systemem.

Pośrednią opcją jest plan Premium, gdzie nie ma nałożonych limitów na ilość produktów w naszym sklepie internetowym na Shoper, szybszy hosting oraz obsługę wielu magazynów i merchant centrów. Cena za ten pakiet to 499 złotych miesięcznie przy płatności z góry lub 599 złotych miesięcznie przy płatności co miesiąc.

Najdroższą i najbardziej rozbudowaną opcją jest plan Enterprise, której cena zaczyna się od 5400 złotych miesięcznie. To już rozwiązanie dla prawdziwych biznesów z dostępem do unikalnych szablonów, z własnym opiekunem i e-commerce managerem. W tym pakiecie dostępna jest także zaawansowana analityka, dodatkowe szkolenia, audyty oraz dogłębne analizy sprzedażowe wykonywane przez specjalistów z branży sprzedaży internetowej e-commerce.

Kliknij tutaj i sprawdź szczegóły dotyczące cennika i pytań oraz odpowiedzi dotyczących różnić pomiędzy planami Shoper.

Dostosowanie szablonu graficznego

Kolejnym krokiem będzie wybór i dostosowanie wedle Twoich potrzeb szablonu graficznego, aby Twój sklep internetowy na Shoper wyglądał dokładnie tak, jak potrzebujesz. Na początek możesz skorzystać z darmowych szablonów, wliczonych w cenę Twojego pakietu subskrypcji Shoper. Oczywiście zawsze w razie potrzeby możesz skusić się na jeden z wielu płatnych i unikalnych szablonów dla Twojego sklepu.

Wszystkie szablony dla sklepów internetowych od Shoper są w pełni responsywne i dostosowane do wyświetlania zarówno na komputerach, jak i nowoczesnych urządzeniach mobilnych.

Dodanie pierwszych produktów i kategorii

SRKstudio - sklepy internetowe oparte o system Shoper. Sprawdź, jak szybko i tanio założyć sklep internetowy na Shoper. Shoper to odpowiedź na potrzeby rynku, gdzie każdy biznes powinien pokazać siebie w internecie.

Teraz Twój sklep jest już gotowy na dodanie pierwszych produktów. Według mnie najlepiej jest przygotować lub naszkicować najpierw drzewko kategorii. Zaplanowana praca idzie o wiele sprawniej. Do tego dobrze zaprojektowane drzewko kategorii zdecydowanie ułatwi poruszanie się po sklepie Twoim klientom.

Wszystkie opcje związane z powyższymi znajdziesz w zakładce „Produkty”. Gdy już zaczniesz klikać w tym menu zobaczysz, jak prosta i intuicyjna jest obsługa Shopera. Prostota jego obsługi jest równie łatwa jak obsługa sklepów opartych o WooCommerce, z którego korzystam tworząc sklepy dla moich klientów.

Pamiętaj, że każdy dobry produkt powinien mieć odpowiednią nazwę. Bogaty i treściwy opis, który nie tylko przybliży produkt Twoim klientom, ale także wspomoże jego pozycjonowanie się w wyszukiwarce Google. Zrób również dobre zdjęcia produktowe, które przyciągną uwagę. Nie szkodzi, że nie jesteś fotografem – nowoczesne, darmowe narzędzia AI pomogą Ci stworzyć idealne obrazki produktów.

Dla zainteresowanych odsyłam także do innego mojego wpisu, w którym pochyliłem się nad dobrymi praktykami podczas dodawania produktów do własnego sklepu.

Metody wysyłki oraz płatności

Shoper domyślnie umożliwia połączenie płatności na Twoim sklepie z dowolnym operatorem np. PayU, Przelewy24 lub PayPay. Kilkoma kliknięciami będziesz w stanie połączyć swój system płatności z sklepem internetowym opartym o Shoper. Jeżeli nie masz konta u żadnego operatora, to Shoper oferuje również własny, wewnętrzny system płatności.

Kolejnym ważnym krokiem jest konfiguracja metod dostawy Twoich produktów do klienta. W zakładce dotyczącej opcjom wysyłki dodasz i skonfigurujesz metody dostawy dostępne w Twoim sklepie. Dla prostych produktów konfiguracja jest szybka i zazwyczaj skraca się do ustalenia płaskiej stawki za sztukę lub stawki obliczanej na podstawie wagi lub wymiarów Twojego produktu.

Dostosowanie i personalizacja sklepu

Produkty dodane, wysyłki i płatności skonfigurowane? To jeszcze nie koniec. Właśnie w tym momencie zobaczysz, jak tak naprawdę prezentuje się Twój sklep. Moim skromnym zdaniem i wbrew pozorom to właśnie ten etap pracy jest najcięższy. Dlaczego? Bo to, ile pracy zostanie włożone w dostosowanie i dopracowanie sklepu internetowego na Shoper bezpośrednio odbije się na przyszłości Twojego sklepu.

Przyjrzyj się jak wygląda szablon. Zadbaj o czytelne czcionki i dobre kontrasty. Dobierz odpowiednią kolorystykę główną oraz akcentową, aby wyróżnić najważniejsze elementy. Możesz także dostosować układ stron i wygląd menu głównego, stopki, zmienić położenie swojego logo.

Pamiętaj także o spójność marki i identyfikacji wizualnej. Jeśli w Social Mediach używasz w przewadze konkretnych kolorów, to skorzystaj z nich także na swojej stronie internetowej.

Zadbaj także o treści na Twojej stronie. Przyłóż się do nich i postaraj się, aby każda strona była bogata w treść, która niesie wartość dla odwiedzających i zachęci ich do zakupu Twoich produktów. Przypomnę raz jeszcze. Duuużo dobrych treści, to jest to, co lubi także Google.

Reklama i marketing internetowy

Teraz, kiedy Twój sklep jest gotowy na rozpoczęcie sprzedaży – trzeba zacząć pokazywać się w internecie. Dzisiejszy internet daje wiele możliwości – od aktywnego prowadzenia Social Mediów, czy nawet lokalnej reklamie aż po te mniejsze i wielkie kampanie reklamowe online.

Shoper oferuje kilka narzędzi wbudowanych w panel administratora sklepu internetowego. Shoper pozwala prowadzić kampanie e-mail marketingu oraz integracje z systemem Google Ads. W panelu znaleźć możesz także narzędzia ułatwiające SEO i budowanie wartości strony w Google.

Teraz Twój wybór – jak zechcesz zareklamować swoje produkty i pokazać się w sieci?

Słowo na koniec

Samo założenie sklepu online opartego o system Shoper jest proste. Sama platforma SaaS oferuje wiele narzędzi, dzięki którym sklep będzie gotów w kilkanaście minut. Świetną opcją na przetestowanie Shopera jest darmowy, 14 dniowy okres testowy.

Trzeba jednak pamiętać, że otworzyć sklep to jedno. Trzeba pamiętać, że klienci z nieba nie spadają, a utrzymanie sklepu internetowego w dobrej kondycji technicznej jest niesłychanie ważne.

Oczywiście jeśli chcesz założyć własny sklep internetowy na Shoper – też chętnie Ci w tym pomogę. Jako partner Shoper z przyjemnością przeprowadzę Cię przez instalację i konfigurację lub wykonam ją za Ciebie w podstawowym zakresie.

Skontaktuj się ze mną, jeśli masz dodatkowe pytania na temat wpisu.
A tymczasem zachęcam do wypróbowania możliwości, jakie daje Shoper i jego sklepy internetowe.

Scroll to Top