Skoro tutaj jesteś, to zakładam że jesteś na etapie, kiedy planujesz otworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się, jak to właściwie zrobić. Dodatkowo chciałbyś/chciałabyś zrobić to bez pomocy specjalisty lub programisty? W takim wypadku jedną z opcji jest skorzystanie z platform typu SaaS. Sklepy internetowe Shoper to właśnie najbardziej popularna opcja SaaS na polskim rynku, oferująca szeroki zakres funkcji, które pomogą Ci w uruchomieniu i prowadzeniu sklepu internetowego w sieci. Specjalnie dla Ciebie przygotowałem także artykuł, w którym pokazuję jak wygląda założenie nowego sklepu internetowego opartego o Shoper, jakie są jego najważniejsze funkcje oraz jak można je wykorzystać do efektywnego prowadzenia sklepu i budowania marki w internecie.
Wpis, który właśnie czytasz zawiera linki afiliacyjne, dzięki którym autor tego wpisu, poradnika i artykułu może uzyskać prowizję, jeśli w nie klikniesz i dokonasz za ich pośrednictwem zakupu. Kliknięcie linków nie wiąże się z dodatkowymi kosztami i jest całkowicie dobrowolne. Linki, które można kliknąć wyróżniają się kolorem od pozostałego tekstu.
Spis treści:
1. Sklep internetowy Shoper – dlaczego warto?
2. Jak założyć sklep internetowy na Shoper – wybór planu i rejestracja.
3. Wprowadzenie do menu administratora sklepu internetowego Shoper.
4. Dostosowanie szablonu graficznego – szablon darmowy.
5. Dostosowanie szablonu graficznego Storefront.
6. Dodanie pierwszych produktów i kategorii.
7. Metody wysyłki oraz płatności.
8. Dostosowanie i personalizacja sklepu.
9. Reklama i marketing internetowy.
10. Słowo na koniec.
11. Pytania i odpowiedzi
Sklep internetowy Shoper
Dlaczego warto?
Shoper to platforma SaaS e-commerce, która umożliwia tworzenie sklepów internetowych online i zarządzanie takim sklepem bez potrzeby zaawansowanej wiedzy technicznej czy programistycznej. Jeszcze może zanim zaczniemy wyjaśnimy krótko definicję SaaS. Jest to oprogramowanie umieszczone w chmurze i udostępniane klientom bezpośrednio z poziomu przeglądarki itnernetowej. Nie musisz więc nic instalować, ani martwić się o dodatkowe rzeczy, jak hosting i serwer dla Twojej witryny. Sprawdź, jak dzięki SaaS Shoper można stworzyć sklep internetowy wyróżniający się na tle konkurencji.
Kluczowymi cechami wyróżniającymi Shoper od innych operatorów to przede wszystkim łatwość obsługi i intuicyjny panel administratora. Do tego elastyczność rozwoju – czyli możliwość integracji z zewnętrznymi systemami (np. operatorami płatności, firmami kurierskimi, magazynami). No i w końcu to, co jest nieocenione w przypadku każdego sklepu internetowego czy nawet najprostszej strony firmowej – czyli wsparcie techniczne specjalisty lub dostęp do nieocenionej bazy wiedzy know-how.
Jak założyć sklep internetowy na Shoper?
Wybór planu i rejestracja sklepu

Pierwszym krokiem do stworzenia sklepu internetowego będzie oczywiście rejestracja i założenie konta na platformie shoper.pl. Sprawdź ofertę i wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie. Oferty i pakiety różnią się limitami, możliwościami rozbudowy, dostosowania graficznego oraz zaawansowanymi funkcjonalnościami. Na stronie cennika Shoper znajdziesz dokładnie porównanie wszystkich planów i ich możliwości. Jednak jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sklepem internetowym, to najbardziej optymalne będzie skorzystanie z planu Standard+. Podczas rejestracji możesz skorzystać z darmowego 14 dniowego okresu testowego. Nie musisz więc wydawać od razu żadnych pieniędzy, aby sprawdzić, czy Shoper jest dla Ciebie. W razie dodatkowych pytań możesz skontaktować się ze wsparciem Shopera lub ze mną – też potrafię odpowiedzieć na pytania związane ze sklepami internetowymi opartymi o Shopera.
Plany Standard i Standard+
Najtańszy, możliwy do wyboru plan STANDARD to koszt 25 złotych za miesiąc (przy płatności rocznej) lub 249 złotych przy płatności w formie miesięcznej subskrypcji – w pierwszym roku działania sklepu internetowego. W najtańszej opcji możesz w swoim sklepie umieścić do 50 tysięcy produktów, posiadać nielimitowaną liczbę skrzynek pocztowych w swojej domenie, możliwość integracji z operatorem płatności online i kurierami oraz możliwość integracji dwukierunkowej z największym w Polsce portalem marketplace. Oczywiście sklep i szablon dostosowane są do obsługi dyrektywy Omnibus oraz GPSR – czyli nowych wymogów nałożonych na sprzedawców internetowych i nie tylko w naszym kraju i Unii Europejskiej.
Pośrednią opcją i polecaną przez Shoper jest plan STANDARD+, który kosztuje 35 złotych (przy płatności rocznej) lub 249 złotych przy płatności w formie miesięcznej subskrypcji – w pierwszym roku działania sklepu internetowego. Plan zawiera wszystko to, co plan Standard oraz dodatkową zniżkę 30% na szablon w technologii Storefront, który pozwoli Ci dostosować wygląd swojego sklepu internetowego w wygodnym edytorze wizualnym. Jest to świetne narzędzie, które zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Podstawowe szablony RWD również są w porządku, ale jednak możliwość ich edycji nie jest tak prosta i elastyczna, jak szablonów Storefront – ale do tego przejdziemy za moment.
Plan Premium
No i jeszcze jeden pakiet, o jakże wymownej nazwie plan PREMIUM, gdzie limit produktów w naszym sklepie internetowym na Shoper to 500 tysięcy pozycji, szybszy hosting oraz obsługę wielu magazynów czy portali marketplace. Prócz tego dostajesz możliwę zaawansowanej edycji strony koszyka i podsumowania zamówienia. Mało tego, sklep PREMIUM dostaje kompleksowe wsparcie od Shopera we wdrożeniu sklepu, pierwszeństwo w zgłoszeniach oraz obsługę zgłoszeń przez całą dobę i 7 dni w tygodniu. Cena za ten pakiet to 499 złotych miesięcznie przy płatności z góry lub 599 złotych miesięcznie przy płatności co miesiąc. Tyle zapłacisz za sklep premium w pierwszym roku jego działania.
Plan Premium wyróżnia się wsparciem ze strony dedykowanego opiekuna sklepu, z którym można kontaktować się w razie potrzeby wsparcia lub pomocy w konfiguracji sklepu internetowego i nie tylko. Sklep Shoper w planie Premium jest również gotowy na obsłużenie o wiele większego ruchu niż w przypadku planów Standard. Sklep Premium działa na technologii Premium Cache, przez co ładuje się do 10x szybciej niż w przypadku planów Standard. Shoper Premium gwarantuje dostępność sklepu na poziomie 99,9%.

Kliknij tutaj i sprawdź szczegóły dotyczące cennika i pytań oraz odpowiedzi dotyczących różnić pomiędzy planami Shoper.
Wprowadzenie do menu administratora sklepu internetowego Shoper
Pierwsze, co zobaczysz to będzie panel administratora Twojego sklepu internetowego. Warto więc dowiedzieć się gdzie znajdziemy konkretnie interesujące nas funkcje lub ustawienia sklepu internetowego.

Na pierwszym ekranie zobaczysz od razu czytelne podsumowanie sprzedaży z wybranego zakresu czasu. Na początku niestety będą tutaj same zera, ale jak tylko zaczniesz działać, to statystyki sprzedaży będą tylko lepsze i lepsze 🙂
Okej, teraz idźmy dalej i po kolei. Pierwsze będzie menu poziome z logiem Shoper. Od lewej obok loga widać ikony z zamówieniami nowymi oraz zamówieniami w trakcie realizacji. Kolejne ikony to skróty do informacji oraz wiadomości z systemu Shoper oraz wiadomości związanych ze sprzedażą internetową. Z prawej strony mamy natomiast genialną i bardzo rozbudowaną wyszukiwarkę – w której znajdziesz wszystko czego szukasz. Nie tylko w Twoim sklepie, ale także w bazie wiedzy Shopera. No i ostatnia ikonka po lewej – ikona naszego konta, gdzie możemy edytować informacje związane z naszym kontem czy rozliczeniami.
Menu główne
No i w końcu dochodzimy do menu, które na początku będzie nas interesowało najbardziej. Pionowe menu główne z lewej strony ekranu (na ciemnym tle).
Pierwszą pozycją jest OBSŁUGA SKLEPU. Jak sama nazwa wskazuje z tego poziomu obsłużymy większość funkcjonalności sklepu internetowego. Znajdziemy tam wszystkie zamówienia i akcje z nimi powiązane, zakładkę produktów gdzie dodasz swoje produkty oraz wszelkie informacje o Twoich produktach, np. atrybuty, marki, producentów, i wiele więcej. W zakładce związanej z obsługą sklepu znajduje się także menu klienci, gdzie przechowywana jest baza klientów Twojego sklepu internetowego.
Kolejna pozycja to zakładka ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ, gdzie znajdziesz narzędzia wspomagające zwiększenie sprzedaży. Od płatnych reklam aż po indywidualne i nowoczesne rozwiązania.
Trzecia zakładka, którą będziemy także często odwiedzać – a przynajmniej powinniśmy, to RAPORTY I STATYSTYKI. To menu pokaże nam zestaw różnego typu statystyk związanych z zamówieniami, ruchem, płatnościami, produktami i klientami naszego sklepu internetowego.
Zakładka numer 4 – WYGLĄD I TREŚCI. To podstrona menu, która również jest odwiedzana głównie na początku przygody z własnym sklepem internetowym, ale w przyszłości równie często będziesz tutaj zaglądać. Dostosujesz tutaj wygląd swojej witryny od nagłówka aż po stopkę. Dostosujesz tutaj także formularze, zgody Cookies i inne strony informacyjne wewnątrz Twojego sklepu Shoper online. Shoper od jakiegoś czasu oferuje technologię Storefront, dzięki której możesz budować i zmieniać wygląd swojego sklepu za pomocą funkcji drag&drop (przeciągnij i upuść). Jest to bardzo proste, można to porównać do budowy z klocków.
Przejdźmy teraz do bardziej zaawansowanych pozycji menu. W zakładce DODATKI I INTEGRACJE będziesz mógł/mogła zintegrować swój sklep internetowy z różnego rodzaju aplikacjami zewnętrznymi. Znajdziesz gotowe integracje z magazynami i analityką, ale także ogrom innych możliwości.
No i ostatnia opcja zwana USTAWIENIA. Gdzie ustawisz wiele podstawowych funkcjonalności dla swojego sklepu. Od wybrania metod płatności czy dostawy, przez stawki podatkowe i ustawienia produktów, aż po zaawansowane ustawienia związane z optymalizacją SEO i wyszukiwarkami.
Intuicyjna nawigacja
Ilość funkcji i możliwości może wydawać się przytłaczająca, ale nic bardziej mylnego. W praktyce panel zarządzania sklepem internetowym Shoper jest bardzo prosty i intuicyjny. Dzięki temu już po kilkunastu zapoznawczych minutach łatwo znajdziesz opcję lub funkcję, której szukasz. Jeśli jednak nie uda Ci się czegoś znaleźć, to właśnie od tego jest magiczna wyszukiwarka w prawym górnym rogu Twojego panelu 🙂
Poniżej zamieszczam film z krótką prezentacją wideo całego zaplecza sklepu online Shoper.
Dostosowanie szablonu graficznego Storefront
Masz już swoje konto w Shoper i znasz podstawy poruszania się po panelu administratora. Zanim dodasz produkty i rozpoczniesz sprzedaż dostosuj jeszcze wygląd swojego sklepu internetowego. Na początek otrzymasz darmowy szablon w technologii Storefront wliczony w cenę Twojego pakietu subskrypcji Shoper. Warto nadmienić, że szablony Shopera są w pełni dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych – jak smartfon oraz tablet.
Jeśli nie chcesz, żeby Twój sklep internetowy wyglądał podobnie do innych sklepów Shoper warto skorzystać z innych, płatnych szablonów w technologii Storefront. Narzędzie jest bardzo wygodne, a cała edycja opiera się o wygodny edytor graficzny przeciągnij & upuść, w którym możesz stworzyć niesamowite i wyjątkowe rzeczy. Skorzystaj z dodatkowych szablonów, jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, lub lepiej wpasować się w branżę, w której działasz.
Dodanie pierwszych produktów i kategorii
Teraz Twój sklep jest już gotowy na dodanie pierwszych produktów. Według mnie najlepiej jest przygotować lub naszkicować najpierw drzewko kategorii. Zaplanowana praca idzie o wiele sprawniej. Do tego dobrze zaprojektowane drzewko kategorii zdecydowanie ułatwi poruszanie się po sklepie Twoim klientom. Warto także zdefiniować wcześniej wszystkie atrybuty (cechy produktu), aby podczas dodawania produktów móc skupić się na dobrych opisach. O tym, jak ważne są dobre i wartościowe treści pisałem na jednym z moich wpisów – jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym.

Wszystkie opcje związane z powyższymi znajdziesz w zakładce „Produkty”. Gdy już zaczniesz klikać w tym menu zobaczysz, jak prosta i intuicyjna jest obsługa Shopera. Prostota jego obsługi jest równie łatwa jak edytowanie szablonu sklepu internetowego Shoper.
Pamiętaj, że każdy dobry produkt powinien mieć odpowiednią nazwę. Bogaty i treściwy opis, który nie tylko przybliży produkt Twoim klientom, ale także wspomoże jego pozycjonowanie się w wyszukiwarce Google. Zrób również dobre zdjęcia produktowe, które przyciągną uwagę. Nie szkodzi, że nie jesteś fotografem – nowoczesne, darmowe narzędzia AI pomogą Ci stworzyć idealne obrazki produktów.
Metody wysyłki oraz płatności
Shoper domyślnie umożliwia połączenie płatności na Twoim sklepie z dowolnym operatorem np. PayU, Przelewy24 lub PayPay. Kilkoma kliknięciami będziesz w stanie połączyć swój system płatności z sklepem internetowym opartym o Shoper. Jeżeli nie masz konta u żadnego operatora, to Shoper oferuje również własny, wewnętrzny system płatności. Shoper oferuje również własny, wewnętrzny system Shoper Płatności, o którym możesz dowiedzieć się więcej pod tym linkiem.

Kolejnym ważnym krokiem jest konfiguracja metod dostawy Twoich produktów do klienta. W zakładce dotyczącej opcjom wysyłki dodasz i skonfigurujesz metody dostawy dostępne w Twoim sklepie. Dla prostych produktów konfiguracja jest szybka i zazwyczaj skraca się do ustalenia płaskiej stawki za sztukę lub stawki obliczanej na podstawie wagi lub wymiarów Twojego produktu.
Dostosowanie i personalizacja sklepu
Produkty dodane, wysyłki i płatności skonfigurowane? To jeszcze nie koniec. Właśnie w tym momencie zobaczysz, jak tak naprawdę prezentuje się Twój sklep. Moim skromnym zdaniem i wbrew pozorom to właśnie ten etap pracy jest najcięższy. Dlaczego? Bo to, ile pracy zostanie włożone w dostosowanie i dopracowanie sklepu internetowego na Shoper bezpośrednio odbije się na przyszłości Twojego sklepu.
Przyjrzyj się jak wygląda szablon. Zadbaj o czytelne czcionki i dobre kontrasty. Dobierz odpowiednią kolorystykę główną oraz akcentową, aby wyróżnić najważniejsze elementy. Możesz także dostosować układ stron i wygląd menu głównego, stopki, zmienić położenie swojego logo.
Pamiętaj także o spójność marki i identyfikacji wizualnej. Jeśli w Social Mediach używasz w przewadze konkretnych kolorów, to skorzystaj z nich także na swojej stronie internetowej.
Zadbaj także o treści na Twojej stronie. Przyłóż się do nich i postaraj się, aby każda strona była bogata w treść, która niesie wartość dla odwiedzających i zachęci ich do zakupu Twoich produktów. Przypomnę raz jeszcze. Duuużo dobrych treści, to jest to, co lubi także Google.
Reklama i marketing internetowy
Teraz, kiedy Twój sklep jest gotowy na rozpoczęcie sprzedaży – trzeba zacząć pokazywać się w internecie. Dzisiejszy internet daje wiele możliwości – od aktywnego prowadzenia Social Mediów, czy nawet lokalnej reklamie aż po te mniejsze i wielkie kampanie reklamowe online.
Shoper oferuje kilka narzędzi wbudowanych w panel administratora sklepu internetowego. Shoper pozwala prowadzić kampanie e-mail marketingu oraz integracje z systemem Google Ads czy Facebook. W panelu znaleźć możesz także narzędzia i usługi ułatwiające prowadzenie działań SEO i budowanie wartości strony w Google.
Teraz Twój wybór – jak zechcesz zareklamować swoje produkty i pokazać się w sieci?
Słowo na koniec
Samo założenie sklepu online opartego o system Shoper jest proste. Platforma SaaS Shopera oferuje wiele narzędzi, dzięki którym sklep będzie gotów w kilkanaście minut. Świetną opcją na przetestowanie Shopera jest darmowy, 14 dniowy okres testowy.
Trzeba jednak pamiętać, że otworzyć sklep to jedno. Trzeba pamiętać, że klienci z nieba nie spadają, a utrzymanie sklepu internetowego w dobrej kondycji technicznej jest niesłychanie ważne.
Oczywiście jeśli chcesz założyć własny sklep internetowy na Shoper – też chętnie Ci w tym pomogę. Jako partner Shoper z przyjemnością przeprowadzę Cię przez instalację i konfigurację lub wykonam ją za Ciebie w podstawowym zakresie.
Skontaktuj się ze mną, jeśli masz dodatkowe pytania na temat wpisu.
A tymczasem zachęcam do wypróbowania możliwości, jakie daje Shoper i jego sklepy internetowe.
Pytania i odpowiedzi
Shoper to popularna platforma e-commerce umożliwiająca tworzenie i zarządzanie sklepem internetowym. Oferuje hosting, integracje z systemami płatności oraz wsparcie dla sprzedawców.
Wejdź na stronę Shoper i kliknij „Wypróbuj za darmo”.
Wypełnij formularz rejestracyjny, podaj nazwę sklepu i swoje dane.
Zaloguj się do panelu administracyjnego, aby skonfigurować podstawowe ustawienia.
Dodaj produkty, skonfiguruj płatności i dostawy.
Dostosuj wygląd sklepu i domenę.
Uruchom sprzedaż i monitoruj wyniki.
Nie, możesz prowadzić sprzedaż jako osoba fizyczna, ale w zależności od skali działalności może być konieczna rejestracja działalności gospodarczej.
Shoper oferuje kilka planów abonamentowych, których ceny zależą od funkcjonalności i ilości produktów.
Wygląd łatwo dostosujesz edytując płatne lub darmowe szablony Shopera.