Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej?

Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej? Sprawdź najnowszy wpis na blogu SRKstudio i dowiedz się, jakie korzyści płyną z prowadzenia blog na stronie internetowej własnej firmy lub wewnątrz własnego sklepu internetowego WordPress i inie tylko.

W czasach dynamicznie rozwijających się technologii informatycznych i nieustannie rosnącej konkurencji online, blog firmowy jest nieograniczonym narzędziem każdej firmy pragnącej zwiększyć swoje zasięgi i obecność w sieci. Prowadzenie bloga wzmocni pozycję w wyszukiwarkach, ale także zbuduje zaufanie oraz wygeneruje ruch na stronie. Czytaj dalej i dowiedz się, dlaczego warto postawić na prowadzenie bloga na firmowej stronie internetowej.

SEO – zwiększenie widoczności w Google i nie tylko

Generowanie ruchu przez nowe frazy kluczowe

Wpisy na blogu są okazją do wykorzystania na swojej witrynie internetowej słów kluczowych, które odpowiadają zapytaniom użytkowników wyszukiwarek internetowych. Przykładem wyszukiwarki internetowej jest Google. Blog może przyciągać ruch organiczny (pochodzący bezpośrednio z wyników wyszukiwania) i zwiększać widoczność Twojej strony firmowej na frazy lub słowa kluczowe, które mogą być nieocenione w Twojej branży. Na swoim własnym blogu masz pełną dowolność. Możesz tworzyć wpisy na popularne frazy kluczowe, jak i bardzo konkretne i niszowe zapytania.

Najczęściej właśnie najbardziej pożądany efekt przynoszą wpisy blogowe poświęcone mniej obleganym tematom. Tworząc treść odpowiadającą konkretnemu zapytaniu możesz zyskać bardzo wartościowy ruch dla swojej strony internetowej. Twórz treści z długim ogonem (tzw. long-tail keywords) – czyli dłuższe frazy, które są mniej konkurencyjne od krótkich i popularnych fraz. Świetnym przykładem „długiego ogona” jest wpis, który właśnie czytasz – bardzo możliwe, że trafiłeś do niego właśnie po wyszukaniu fraz „Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej?”

Aktualizacja treści i zwiększenie wiarygodności

Prowadzenie bloga na stronie internetowej pomoże Ci zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych takich, jak Google, Bing, Yahoo.

Kolejną rzeczą istotną rzeczą, prócz okazji do zastosowania nowych fraz kluczowych jest stała aktualizacja treści na stronie internetowej. Algorytmy wyszukiwarek internetowych zdecydowanie promują strony internetowe, które są regularnie aktualizowane i dostają nowe, wartościowe treści. Pamiętaj, że roboty Google stale indeksują witryny, a te mało aktywne i nieaktualne zwyczajnie tracą w rankingu.

Do pisania treści korzystaj z własnej wiedzy i doświadczenia, ale pomogą Ci w tym także nowoczesne narzędzia. Przykładem takiego kombajnu jest Chat GPT – sprawdź, jak z niego skorzystać.

Mapa witryny i linki

Wpisy na blogu należy wykorzystywać także do wewnętrznego przekazywania informacji. Możesz bezpośrednio z innej strony przekierować użytkownika na wpis blogowy, który rozwija dany temat. Praktycznie zawsze też linki we wpisach blogowych wykorzystuje się do sprawnego i tematycznego poruszania się z jednego tematu do drugiego.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Dłuższe sesje użytkowników

Pisząc ciekawego bloga możesz skłonić odwiedzających Twoją witrynę do eksplorowania inny treści zawartych na Twojej stronie internetowej. Interesujące i wartościowe treści mogą zatrzymać użytkowników na stronie na dłużej. Dłuższy czas spędzany na stronie bardzo pozytywnie wpływa na ranking robotów i algorytmów wyszukiwarek – może więc bezpośrednio wpływać na ranking strony. Zachęcanie do przeczytania kilku artykułów, oglądania filmów czy przechodzenia między wpisami poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne, zwiększy zaangażowanie użytkowników w Twojej witrynie.

Szybkie i łatwe udostępnianie treści

Każdy wpis jest świetną okazją do wypromowania swoich treści w mediach społecznościowych, newsletterach, forach i nie tylko. W szybki i łatwy sposób możesz udostępnić link do nowego wpisu na swoim blogu w dowolnym kanale informacyjnym czy mediach społecznościowych.

Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej? Blog jest nieocenionym narzędziem do ekspozycji Twojej marki osobistej, firmy, produktu lub zaprezentowania swojej specjalizacji. Nie prowadzisz jeszcze własnego bloga? Zacznij już teraz!

Budowanie świadomości marki

Prezentacja wiedzy branżowej i pomoc w rozwiązywaniu problemów

Pokaż swoim odbiorcom, że jesteś specjalistą w tym, co robisz. Publikuj artykuły branżowe, poradniki, analizy oraz prezentuj rozwiązania i porady w przypadku różnych problemów, z jakimi mogą spotkać się czytelnicy Twojego bloga. To właśnie można połączyć ze wspomnianym wcześniej „długim ogonem”. Precyzyjnie trafione pytanie przyniesie Ci wartościowy ruch na Twoją stronę internetową i jednocześnie zwiększy zaufanie Twojej firmy.

Marketing i sprzedaż dzięki treściom

Content marketing

Blog to świetny fundament content marketingu. Treści opublikowane na blogu mogą być wykorzystywane w mediach społecznościowych, podobnie w newsletterach. Stanowią wartościowy spis treści, który można wielokrotnie wykorzystać na wielu kanałach komunikacji. Regularne publikacje mogą zwiększyć zaangażowanie odbiorców bloga i newslettera, dostarczając im wartościowe informacje, które będą zachęcać do odwiedzin Twojej strony internetowej.

Komunikacja i podejmowanie decyzji zakupowych

Artykuły na blogu możesz wykorzystywać na różnych etapach swojego lejka sprzedażowego. Od budowania świadomości, przez edukację, aż finalnie po podejmowanie decyzji zakupowych. Edukacja klienta na temat produktów lub usług i ich zastosowań ułatwia zdecydowanie proces zakupowy.

Blog otwiera możliwości sprytnego umieszczenia CTA (Call to Action). CTA to zachęta do wykonania konkretnego działania. Może to być prezentacja produktu, zachęta do zapisu na newsletter lub do pozostawienia kontaktu. Dlatego blog może być narzędziem do generowania potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.

Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej?

Prowadzenie aktywnego bloga na własnej, firmowej stronie internetowej to inwestycja, która przynosi liczne korzyści. Zaczynając od poprawy widoczności w wyszukiwarkach, przez budowanie zaufania, aż po wsparcie działań sprzedażowych. Regularne publikacje przyciągną nowych klientów, aczkolwiek także pomogą utrzymać dotychczasowych kontrahentów. Jeśli jeszcze nie prowadzisz bloga, to zacznij, ponieważ przyniesie to korzyści w przyszłości.

Jeśli masz dodatkowe pytania, to zapraszam do kontaktu ze mną.

Scroll to Top