Czym jest dropshipping?

Co to dropshipping? Czym jest dropshipping i jak to działa? Wszystkiego dowiesz się z wpisu na blogu SRKstudio.

Ze względu na aktualnie panującą i rozwijającą się sytuację na świecie, coraz prężniej rozwijają się biznesy internetowe – głównie gałąź sprzedaży internetowej, tzw. e-commerce. Rynek zbytu na tego rodzaju usługi sprzedaży z miesiąca na miesiąc robi się coraz obszerniejszy, a analitycy przewidują, że wzrost ten będzie się realizował przez kolejne lata. Powstaje przecież coraz więcej nowych sklepów i marketów internetowych, a giganci stale rozszerzają skalę działalności swoich biznesów. To świetny moment by zacząć działać w internecie. Dowiedz się, co to dropshipping i znajdź swój pomysł na biznes.

Co to dropshipping?

Drop to rodzaj, czy też model sprzedaży, skupiony na sprzedaży internetowej. Najprościej rzecz ujmując polega to na sprzedawaniu towarów innych producentów, czy prosto od większych hurtowni. Na sprzedającym ciąży więc tylko jedno zadanie – przekazać szczegóły zakupy dalej, do hurtowni, czy producenta, który zajmie się spakowaniem i wysłaniem towaru na adres kupującego.

To jest właśnie największy plus Dropshippingu – nie musisz magazynować całego sklepowego towaru w miejscu prowadzenia swojej działalności. Wszystkim tym zajmuje się Twój partner handlowy.

Zalety dropshippingu

Wiesz już, co to jest dropshipping. Czas więc poznać jeszcze bliżej kilka najważniejszych jego zalet.

  • Łatwość rozbudowy i poszerzania oferty o kolejne produkty,
  • Koszty magazynowania i produkcji towaru spoczywają na Twoim partnerze handlowym, hurtowniku, czy też producencie. Zaoszczędzone środki przeznaczyć na działania marketingowe i rozwój swojej działalności,
  • Nie potrzebujesz zaawansowanego sklepu internetowego o wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych. Sklep w dropie można uruchomić nawet samodzielnie! Jeśli interesuje Cię pomoc w tej kwestii -> skontaktuj się 🙂,
  • W procesie realizacji zamówienia Twoim jedynym zdaniem jest przekazanie w odpowiedni sposób tego zamówienia do hurtowni czy producenta.

Wady

Oczywiście dropshipping ma też pewne minusy, na które niestety sprzedający może nie mieć żadnego wpływu.

  • Przy wymianach i zwrotach towarów musisz samodzielnie zająć się takim zleceniem i ustalić szczegóły ze swoim dostawcą,
  • Przy współpracy z zagranicznymi dostawcami koszty wysyłki do klientów będą sporo wyższe i mogą odstraszać potencjalnych kupujących,
  • W ograniczonym zakresie masz kontrolę nad jakością produktów i ich pakowaniem.
Scroll to Top