Jak dodać firmę do Google Maps i dlaczego warto?

Prowadzisz własną firmę? Chcesz większej widoczności w sieci? Wizytówka Google jest dla Ciebie. Dowiedz się, jak dodać firmę do Google Maps i zyskaj nowych klientów.

Zacznę od powiedzenia, które często przewija się na moim blogu i mediach społecznościowych. „Jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje”. Jest w tym dużo prawdy, bo doskonale zdajemy sobie sprawę, że dziś usługi, produkty czy specjaliści wyszukiwani są w internecie. Google oferuje świetne, darmowe narzędzie z którego powinien skorzystać każdy przedsiębiorca. Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się, jak dodać firmę do Google Maps i dlaczego warto to zrobić.

Spis treści:
1. Dlaczego warto mieć wizytówkę Google Moja Firma?
2. Jak dodać firmę do Google Maps.
3. Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki Google.
4. Podsumowanie.
5. FAQ.

Dlaczego warto mieć wizytówkę Google Moja Firma?

Jak już na wstępie mogliście przeczytać – widoczność w internecie, to dzisiaj absolutna podstawa. Dodanie firmy do Google Maps to jedna z dróg pokazania Siebie w internecie dla każdej działalności, niezależnie od tego, czy prowadzisz kawiarnię, kancelarię, czy zajmujesz się tworzeniem stron internetowych.

Wizytówka pozwoli zwiększyć głównie lokalną widoczność, więc prowadząc lokalne usługi dzięki wizytówce Google możesz tylko zyskać. Dzisiejsze urządzenia – czy to smartfony czy komputery – często mają dostęp do lokalizacji. Wyszukiwanie usług przez takich użytkowników zawsze będzie im zwracać wyniki w pobliżu. Pojawiając się w wynikach wyszukiwania lokalnego masz wielką szansę zdobyć nowego klienta. Wizytówka to także szansa na pokazanie swojego profesjonalizmy. Zbierając opinie od klientów możesz wyróżnić się na tle konkurencji i pokazać, że warto postawić właśnie na Twoją firmę lub usługę.

Wiedz, że Google Maps to nie tylko mapa. To pełnoprawne narzędzie lokalnego SEO i nie tylko, które współgra z wizytówką firmy Google Moja Firma (Google Business Profile). Wyszukiwarka podczas wyświetlania wyników bierze pod uwagę odległość, aktywność i poziom optymalizacji profilu, opinie oraz dopasowuje zapytanie klienta do nazwy wizytówki, a także treści przewijających się w Twojej wizytówce Google. Dodanie firmy do Google Maps, to także świetna dźwignia SEO, która doskonale wspiera pozycjonowanie strony internetowej.

Jak dodać firmę do Google Maps

Zakładanie profilu własnej firmy w Google jest bardzo proste, wymaga tylko kilku kroków. Jedyne czego potrzebujesz, to własna firma oraz aktywne konto w serwisie Google. Więc tak, po pierwsze zaloguj się do swojego konta G i przejdź do strony My Business. Jeśli chcesz, zapoznaj się z informacjami zaprezentowanymi na tej stronie. Następnie znajdź i kliknij przycisk ZARZĄDZAJ lub DODAJ FIRMĘ. W następnym kroku otworzy się formularz dodawania nowej firmy do mapy. Wypełnij wszystkie dane zgodnie z prawdą i postępuj według instrukcji, które widzisz na ekranie. Pamiętaj, o podaniu właściwych danych kontaktowych, w tym numeru telefonu i adresu – bo będą one kluczowe, żeby klienci w ogóle mogli się z Tobą skontaktować lub przyjść do Twojej firmy. To wszystko, Twój profil firmy jest gotowy. Pamiętaj, że zdarza się, że Google może zażądać dodatkowej weryfikacji Twojego profilu w mapach. Weryfikacja może odbyć się za pomocą unikalnego kodu przesłanego na adres pocztowy, zdjęć lub nagrań Twojej firmy.

Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki Google

Jak już wcześniej wspomniałem, wizytówkę Google można pozycjonować. Pisałem już o tym obszerniej w innym wpisie na blogu. Jedną z metod pozycjonowania wizytówki Google jest uzupełnienie wizytówki w treści i kilka dobrych praktyk. Wizytówka musi być przede wszystkim „żywa” i aktywna. Należy więc dodawać nowe wpisy i zdjęcia. Pojawiła się nowa opinia? Pamiętaj, żeby na nią odpowiedzieć – to również wpływa na widoczność Twojej firmy w mapach Google. Masz możliwość pisania treści, w opisie firmy lub opisie usług – skorzystaj z tego i zamieszczaj w tych treściach frazy kluczowe związane z Twoją działalnością. Jak? Jeśli świadczysz usługi z zakresu wulkanizacji, to przebijaj w swoich treściach frazy takie jak „wymiana opon”, „przechowalnia opon”, i inne związane z Twoją działalnością i ofertą. Dodaj także link do własnej strony internetowej.

Podsumowanie

Dodanie firmy do Google Maps to prosty, ale bardzo skuteczny sposób na zwiększenie widoczności lokalnej i pozyskanie nowych klientów. Niezależnie od tego, jaki rodzaj usług świadczysz, Google Moja Firma może być potężnym narzędziem w budowaniu wizerunku Twojej firmy i jej widoczności w sieci. Zadbaj o to, by Twoja wizytówka była kompletna, aktualna i dobrze zoptymalizowana — a Google pomoże Ci dotrzeć do tych, którzy naprawdę szukają Twoich usług lub produktów.

FAQ
Czy mogę nie podawać adresu w wizytówce Google?

Adres musi być podany, ale możesz go ukryć – aby nie pojawiał się publicznie. Jako obszar działalności możesz wybrać dowolny obszar w Polsce i na świecie. Wiedz jednak, że publiczny adres zwiększy widoczność i zaufanie do Twojej firmy.

Ile kosztuje wizytówka Google Moja Firma?

Profil w mapach jest darmowy.

Czy wizytówka współpracuje ze stroną internetową?

Tak, jeśli podasz link do swojej strony internetowej będą one wspólnie na siebie działać i poprawiać swoją widoczność w internecie.

Przewijanie do góry