Czym są słowa kluczowe i jak je znaleźć

Co to są słowa kluczowe i czym są frazy kluczowe. Sprawdź najnowszy wpis na blogu i Pokaż Siebie w Internecie już teraz. Sprawdź jak szybko możesz zyskać pozycje w Google.

Już nie raz, nie dwa mogliście przeczytać na moim blogu i frazach i słowach kluczowych. Nie bez powodu, bo to fundament każdej skutecznej strategii SEO. Więc czym są słowa kluczowe i jak je znaleźć? Dzięki nim możesz przyciągać ruch organiczny (darmowy), docierać do swojej grupy docelowej i budować widoczność marki w sieci. Jeśli prowadzisz stronę internetową własnej firmy lub sklep internetowy, musisz wiedzieć, jak efektywnie wyszukiwać i optymalizować frazy i słowa kluczowe.

Spis treści:
1. Czym są słowa kluczowe?
2. Typowe rodzaje fraz kluczowych.
3. Jak szukać słów kluczowych?
4. Optymalizacja słów kluczowych.
5. Podsumowanie.
6. FAQ.

Czym są słowa kluczowe?

Frazy kluczowe i słowa kluczowe to terminy stosowane zamiennie. Słowa kluczowe (ang. keywords) to słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach internetowych (np. Google), aby znaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi. W kontekście SEO słowa kluczowe pozwalają robotom wyszukiwarek lepiej zrozumieć tematykę Twojej strony oraz jej faktyczną zawartość i oszacować jej wartość dla użytkowników wyszukiwarki.

Właśnie dlatego keywords są tak ważne. Bo przecież klienci jakoś muszą trafiać na Twoją firmową stronę internetową lub sklep internetowy WooCommerce. W poprzednim wpisie na blogu można dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu i widoczności w internecie. Weźmy sobie za przykład firmę, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych. Dla takiego biznesu słowami kluczowymi mogą być: strony internetowe, tworzenie stron internetowych, projektowanie stron internetowych i inne związane tematycznie z naszą niszą.

Typowe rodzaje fraz kluczowych

Rozróżniamy trzy typy fraz. Pojedyncze słowa kluczowe, krótkie frazy (short tail) oraz długie frazy (long tail). Pojedyncze słowa, to po prostu jedno słowo pasujące do naszej tematyki. Krótką frazą może być na przykład – strony internetowe. Krótkie frazy są z reguły bardziej konkurencyjne, więc będzie o wiele ciężej zdobyć tam satysfakcjonujące pozycje. Zajmie nam to o wiele więcej czasu. Natomiast długie frazy (long tail) to bardziej dopasowane do zapytań użytkowników. Przykładem może być – strona internetowa dla firmy sprzątającej. Takie frazy będą mniej konkurencyjne, będzie można w stosunkowo niedługim czasie zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarkach, a klient będzie bardziej konwertujący – bo znajdzie to, czego właśnie szuka.

Jak szukać słów kluczowych?

Prowadzisz własny biznes? Chcesz być widoczny w internecie? Dowiedz się czym są słowa kluczowe i jak je wykorzystać w WordPress.

Okej, wiemy już czym są słowa kluczowe. Teraz dowiedzmy się jak znaleźć najlepsze dla nas frazy kluczowe. Najprostszym sposobem będzie wykorzystanie autouzupełniania wyszukiwania Google. Wpisujemy część słowa kluczowego, a Google wyświetli nam popularne w ostatnim czasie wyszukiwania. Dopasowanie fraz kluczowych możemy wykonać także na podstawie doświadczenia – jednak praktycznie zawsze skuteczna będzie dobra analiza aktualnych trendów, aniżeli wieloletnie doświadczenie. Trendy zmieniają się bardzo często.

Drugą metodą, bardziej skuteczną – będzie analiza konkurencji. Jednak, żeby to zrobić precyzyjnie to potrzebne będą płatne i zaawansowane narzędzia, takie jak Ahrefs. Uzyskamy pełen raport wraz ze skutecznością oraz ruchem konkurencji. Polecam także skorzystać z darmowych narzędzi do szukania słów kluczowych. Takim narzędziem może być Ubersuggest, który znajdzie słowa pasujące do naszej domeny i branży. Planer Słów Kluczowych wbudowany w Google Ads również świetnie sprawdzi się w tej roli – pokaże nam statystyki wyszukiwań oraz zaproponuje alternatywne słowa kluczowe. Te narzędzia ułatwią znalezienie najlepszych keywords dla naszej strony internetowej.

Optymalizacja słów kluczowych

Praktykę już znamy. Wiemy czym są frazy kluczowe, jakie są ich rodzaje oraz jak znaleźć najlepsze frazy dla nas. Teraz trzeba wytypowane frazy odpowiednio zoptymalizować, żeby pomogły nam generować darmowy ruch organiczny z wyszukiwarek online. Przede wszystkim wykonać należy optymalizację onsite. Więc wszystkie tytuły stron, opisy meta, adresy URL, teksty alternatywne i anchory musimy uzbroić w frazy kluczowe. Pamiętaj, żeby robić to naturalnie. Siłowe upychanie fraz kluczowych w bezsensownych splotach mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.

W kolejnym kroku zadbaj o treść. Treść powinna być napisana przede wszystkim dla człowieka. Pisz z sensem i swoimi treściami odpowiadaj na pytania użytkowników, przemycaj sprytnie i z sensem frazy kluczowe, odmieniaj je i synonimizuj. To wszystko zaprocentuje. Frazy kluczowe i ich synonimy umieszczaj zwłaszcza w nagłówkach najwyższych rzędów H1, H2 oraz H3. Jeśli stosujesz więcej nagłówków, to zawsze je układaj w odpowiedniej kolejności – od najwyższego do najniższego.

Czym są słowa kluczowe – pytania i odpowiedzi

Jakie są najlepsze frazy dla mojej branży?

Tak, jak mogłeś przeczytać. Należy skorzystać z własnego doświadczenia, analizy konkurencji lub skorzystać z narzędzi, które pomogą Ci wytypować najlepsze słowa kluczowe dla Twojej strony internetowej.

Jak dużo słów kluczowych umieścić w treści?

Nie powinno się przesadzać, należy zachować naturalność. Pisz naturalnie, dla człowieka – nie upychaj na siłę fraz kluczowych. Nie jest do dobrą praktyką.

Czy słowa kluczowe są ważne?

Tak, wciąż jest to jedna z najważniejszych kwestii do ustalania rankingu wyników wyszukiwania. Dobre, wartościowe i zgodne z intencją wyszukiwania strony internetowe zawsze będą wysoko w wynikach wyszukiwarki.

Czy dam radę sam wytypować słowa kluczowe?

Tak, ale bez odpowiedniego doświadczenia Twoje typy mogą okazać się nietrafione. Najlepiej skorzystać z wsparcia specjalisty SEO i dobrać odpowiednią strategię.

Przewijanie do góry