Jak pozycjonować wizytówkę Google?

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma w Mapach Google oraz wyszukiwarce internetowej Google? Sprawdź mój najnowszy wpis na blogu i sprawdź jak zoptymalizować profil swojej firmy w GMF.

Poprawnie uzupełniona i skonfigurowana wizytówka w Google Moja Firma (Google My Business), to jeden z pierwszych i najważniejszych kroków w budowaniu widoczności w internecie. Zwłaszcza dla firm działających na rynku lokalnym. Wizytówkę Google Moja Firma potencjalni klienci mogą znaleźć w wynikach wyszukiwania Google. Zwłaszcza w zapytaniach wzbogaconych o lokalizację lub na podstawie geolokalizacji użytkownika oraz w Mapach Google. Jeśli zastanawiasz się, jak osiągnąć sukces dzięki odpowiedniej optymalizacji swojej wizytówki Google, to przygotowałem krótki, ale treściwy poradnik. Sprawdź, jak się za to zabrać 🙂

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Po pierwsze – uzupełnij wszystkie informacje

Podstawą poprawnej optymalizacji wizytówki Google jest pełne uzupełnienie wyświetlanych informacji. Jest to niezwykle ważne pod kątem pozycjonowania Twojej wizytówki. Google faworyzuje firmy, które dostarczają pełnych informacji. Prócz tego uzupełniona wizytówka zachęca zdecydowanie bardziej do kliknięcia w porównaniu z pustymi i surowymi profilami firm. Poniżej przedstawię, jakie informacje i w jaki sposób można zoptymalizować. Jeśli potrzebujesz wsparcia specjalisty w tym zakresie, sprawdź moją ofertę.

Nazwa firmy

Pamiętaj, że nazwa firmy w profilu Google powinna być możliwie bardzo zbliżona do właściwej nazwy Twojej firmy. Możesz pokusić się o dodanie frazy kluczowej – ale nie przesadzaj z frazami kluczowymi. Google może odebrać takie praktyki, jako spam i celowe wprowadzanie użytkowników w błąd. Każda kolejna aktualizacja algorytmów Google skupia się na dostarczaniu użytkownikom coraz bardziej trafnych wyników.

Kategoria działalności i oferowanych usług

Wybór odpowiedniej kategorii ma kluczowe znaczenie dla wyszukiwarki. Wyniki wyszukiwania są dopasowywane w głównej mierze w oparciu właśnie o tą informację. Twoja główna kategoria powinna najbardziej pasować do profilu Twojej działalności. Jeśli potrzebujesz możesz dodać także więcej kategorii. Pamiętaj jednak, aby koniecznie były one związane z rzeczywistym stanem oraz ofertą Twojej firmy.

Godziny otwarcia firmy

Uzupełnij godziny otwarcia Twojej firmy uwzględniając robocze dni tygodnia oraz weekendy i święta. Google bardzo często wyświetla firmy, które mają uzupełnione te dane i są aktualnie otwarte.

Adres firmy i obszar działania

Jeśli prowadzisz lokalny biznes, a Twój punkt można fizycznie odwiedzić, to koniecznie uzupełnij adres swojej firmy. Pozwoli to Twojej wizytówce Google wyświetlać się lokalnym użytkownikom, którzy szukają konkretnych usług. Możesz także dodatkowo wzbogacić wizytówkę o obsługiwane obszary jeśli jest taka potrzeba. Obszarem wykonywania usług może być konkretne miasto, gmina, powiat, województwo lub kraj.

Strona internetowa i numer telefonu

Numer telefonu oraz adres strony internetowej są kluczowymi informacjami dla klientów, którzy będą chcieli się z Tobą kontaktować. Podaj te dane i pozwól w łatwy sposób potencjalnemu klientowi skontaktować się właśnie z Twoją firmą.

Media społecznościowe

Nie zapomnij podlinkować swoich mediów społecznościowych takich, jak Facebook, Instagram czy YouTube – jeśli takowe posiadasz.

Optymalizacja i pozycjonowanie profilu firmy w mapach Google. Sprawdź, jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma. W tym wpisie na blogu dowiesz się jak ważne są frazy kluczowe, opinie klientów oraz regularne publikacje na profilu Twojej firmy w Google.

Szczegółowe informacje o działalności i oferta

Wchodząc głębiej w ustawienia profilu Google Moja Firma znajdziesz kolejne informacje do uzupełnienia. W tym miejscu masz możliwość pisania tekstów o określonej długości oraz o określonej przez Ciebie tematyce. To jest ten etap, gdzie w grę wchodzi odpowiednie dopasowanie oraz optymalizacja fraz kluczowych. Dobrze napisane teksty pod kątem właśnie fraz kluczowych mogą przynieść znakomite efekty i zdecydowanie poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania.

Opis firmy

W tym miejscu możesz dać upust swojej twórczości. Opis Twojej firmy powinien być zwięzły i na temat. Możesz zamieścić informacje takie jak historia firmy czy misja. Możesz także pokusić się o krótki opis oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Pamiętaj, aby tekst był spójny, wartościowy i nie zawierał poważnych błędów ortograficznych czy językowych.

Usługi i produkty

Dochodzimy do sedna. To właśnie tutaj możesz, a nawet powinieneś zamieścić swoją pełną ofertę. Oczywiście zwracając uwagę na odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Najlepszą praktyką jest umieszczenie odpowiedniej frazy kluczowej jako nazwę usługi oraz rozwinięcie i wplatanie synonimów frazy kluczowej w samym już tekście opisującym konkretną usługę lub produkt.

Regularne publikacje na wizytówce Google

Twoja wizytówka Google Moja Firma posiada także swoją tablicę ze wpisami. Wykorzystaj więc swój profil GMF i regularnie publikuj wpisy. Aktywne wizytówki są zdecydowanie bardziej „lubiane” przez Google i z automatu są wyżej wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Co można publikować na swojej wizytówce Google? Tutaj ogranicza Cię tylko i wyłącznie Twoja własna wyobraźnia. Możesz informować o promocjach, wydarzeniach, możesz publikować także angażujące wpisy, opisywać szczegóły swojej oferty. Możesz publikować w zasadzie wszystko, co uznasz za stosowne i związane jest działalnością Twojej firmy. Każdy wpis można uzupełnić o odpowiednio predefiniowany przycisk. Może to być na przykład przekierowanie do witryny lub odnośnik z numerem telefonu do Twojej firmy.

Możesz także potraktować swój profil GMF jak swoistego rodzaju bloga. O tym, jak ważne jest prowadzić bloga możesz przeczytać w jednym z moich poprzednich artykułów.

Zdjęcia i multimedia

Zdjęcia mają ogromne znaczenie w kontekście wizerunku Twojej firmy i przyciągania uwagi potencjalnego klienta. Wizytówka, która zawiera liczne zdjęcia, grafiki a nawet filmy, przyciągają zdecydowanie więcej uwagi niż puste profile bez żadnego zdjęcia. Możesz, a nawet powinieneś zamieścić logo swojej firmy (celem identyfikacji i budowaniu rozpoznawalności marki). Możesz dodać także zdjęcia lub firmy z wnętrza Twojej firmy lub Twoich realizacji.

Opinie klientów

Opinie klientów również mają duży wpływ na pozycjonowanie i wyświetlanie Twojej wizytówki. Algorytmy Google przykładają dużą wagę do ocen i recenzji firm. Są one jednym z głównych wskaźników zaufania do firmy także przez użytkowników szukających konkretnych ofert. Dlatego warto zadbać o to, aby regularnie zbierać opinie od zadowolonych klientów.

Pamiętaj także, aby w miarę możliwości być aktywnym przedsiębiorcą i odpowiadaj na opinie zamieszczone przez Twoich klientów. Reakcja jest konieczna zwłaszcza w przypadku nieprzychylnych opinii. Obierz odpowiednią taktykę i trzymaj się swoich założeń.

Podsumowanie

Słowem podsumowania. Jeśli przeczytałeś lub przeczytałaś ten tekst to już wiesz, jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie i optymalizacja to proces długotrwały oraz wymagający ciągłych obserwacji, reakcji i podejmowania odpowiednich działań. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak pozycjonować wizytówkę Google, to zapraszam do kontaktu. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i udzielę wsparcia w zakresie pozycjonowania oraz optymalizacji profilu GMF.

Scroll to Top