Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku?

Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku? To niestety pytanie bez jednoznacznej odpowiedzi. Koszt strony internetowej może różnić się w zależności od wielu czynników.

Posiadanie własnej strony internetowej w dobie XXI wieku, to konieczność dla każdej firmy, sklepu online, blogera czy freelancera. Koszt stworzenia strony internetowej może jednak znacząco się różnić w zależności od wielu czynników. Rozpiętość widełek cenowych w niektórych przypadkach potrafi być zadziwiająca. W tym wpisie przedstawię wszystkie najważniejsze kwestie, które wpływają bezpośrednio na cenę stworzenia strony internetowej. Dowiesz się także, na co warto zwrócić uwagę podczas planowania budżetu na zlecenie związane z projektem strony internetowej

Co ma wpływ na to, ile kosztuje strona internetowa?

Forma i rodzaj witryny

Jednym z głównych czynników wpływających na to, ile kosztuje strona internetowa – jest jej rodzaj. Strony internetowe można podzielić na kilka głównych kategorii, które różnią się od siebie przede wszystkim funkcjonalnością i przeznaczeniem.

Wizytówka, czyli prosta strona internetowa

Najprostsze strony WWW, prezentujące informacje o danej firmie, marce lub osobie. Na takiej stronie można zaprezentować również ofertę firmy, galerię i dane kontaktowe. Są to najtańsze realizacje, zazwyczaj cena oscyluje w granicach od 500 do 5000 złotych. Są idealne dla małych firm, które rozpoczynają swoją przygodę z obecnością w internecie. Strona wizytówka może być oczywiście punktem wyjścia w drodze do rozwoju w internecie. W razie potrzeby taką stronę da się łatwo rozbudować o dodatkowe funkcje.

Profesjonalna strona firmowa

Jest rozbudowaną wersją strony wizytówki. Profesjonalna, firmowa strona internetowa zawiera zdecydowanie więcej informacji niż powyższy przykład. Mapa witryny jest zdecydowanie obszerniejsza. Na tego typu witrynach można spotkać się z takimi funkcjonalnościami jak czaty online, zaawansowane formularze kontaktowe, dedykowane wyświetlanie materiałów czy blog. Cena za taką realizację może wahać się w przedziale od 1200 do nawet 10000 złotych i więcej w zależności od dokładnej końcowej specyfikacji. Profesjonalne strony są dobrym wyborem dla dużych i średnich firm. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby także mała firma posiadała profesjonalną stronę internetową.

Blog

Czyli strona internetowa z funkcją publikowania wpisów. Strona blogowa oferuje takie funkcjonalności, jak.: Komentarze, subskrypcje czy integracje z mediami społecznościowymi. Koszt stworzenia bloga może wynosić od 500 do 5000 złotych. Dla wyceny bloga kluczowe jest poznanie oczekiwanych funkcji oraz wielkości serwisu blogowego.

Sklep internetowy

Strona umożliwiająca sprzedaż online. Od poprzednich wyróżnia się integracjami z systemem płatności, magazynem czy wysyłkami. Koszt stworzenia sklepu internetowego może sięgać od 2000 do 50000 złotych lub więcej. Sklepy potrafią być bardzo rozbudowanymi portalami z innowacyjnymi funkcjami, które zawsze przez specjalistów wyceniane są indywidualnie.

Portal szkoleniowy

Zyskujące na popularności w ostatnim czasie portale e-learningowe oferują możliwość zakupu i odbycia szkolenia lub kursu online. Profesjonalne platformy szkoleniowe umożliwiają założenie swojego konta wewnątrz serwisu. Z tego poziomu użytkownik ma dostęp do zakupionych materiałów. Cena za zaprojektowanie i stworzenie portalu szkoleniowego na dzisiejszym rynku oscyluje w przedziale 4000 – 20000 złotych lub więcej.

W powyższym zestawieniu często przewijało się wyrażenie „lub więcej”. Niestety w większości przypadków nie da określić się bardzo dokładnych widełek cenowych i tego ile kosztuje strona internetowa. W praktyce może okazać się nawet, że profesjonalna strona internetowa dla firmy będzie kosztować 50 tysięcy złotych – bo akurat takie zestawienie rozwiązań zostało wybrane przez zlecającego. Idąc ze skrajności w skrajność, to dobry będzie jeszcze jeden przykład, jak to działa. Na dzisiejszym rynku w mojej niszy można spotkać się także z wyceną 500 złotych za stworzenie sklepu internetowego. Zazwyczaj takie ceny proponują freelancerzy nowi w branży, z małym doświadczeniem, którzy nie są jeszcze w stanie zaproponować skutecznych i sprawdzonych rozwiązań w takim sklepie internetowym.

Funkcjonalności

W tym zestawieniu weźmy pod uwagę tylko witryny oparte o system CMS WordPress. WordPress jest systemem zarządzania treści, dzięki któremu w łatwy sposób nawet niedoświadczony użytkownik będzie w stanie zarządzać własną stroną internetową. Oczywiście po krótkim szkoleniu. Poniżej kilka funkcji, których wdrożenie ma wpływ na finalną cenę za stworzenie strony internetowej.

Integracje zewnętrzne

W zakres takich integracji zewnętrznych mogą wchodzić np. media społecznościowe, systemy CRM (np. Salesforce), narzędzia analityczne (np. Google Analytics). Każda z tych integracji wymaga poświęcenia czasu oraz zasobów.

Responsywność i RWD

Nowoczesne strony internetowe powinny być w domyśle responsywne i według mnie responsywność powinna być standardem i zawarta już w cenie startowej. Jednak wiele firm wciąż traktuje utworzenie wersji RWD jako całkiem osobną usługę. Oczywiście dodatkowo płatną.

Zaawansowana analityka internetowa

Integracja z zaawansowanymi narzędziami analitycznymi, nie włączając w to Google Analytics.

Nowoczesne formy kontaktu

Możliwość przedstawienia dla odwiedzających nowoczesnych form kontaktu. Możliwość umówienia się na indywidualne konsultacje lub skorzystanie z czatu online lub Messenger.

Newsletter

Wiele stron internetowych zbiera od odwiedzających adresy e-mail na różne sposoby. Później wykorzystują je do prowadzenia newsletterów, gdzie mogą łatwo zaprezentować swoją ofertę, promocje czy inne wybrane informacje.

Blog

W jednym z moich wpisów można przeczytać, dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej. Przydatne narzędzie pod kątem SEO i budowania reputacji naszej witryny.

E-commerce

Funkcje sprzedażowe e-commerce mogą zostać zaimplementowane także do stron, które nie są typowymi sklepami. Do każdej strony można podpiąć szybkie płatności online czy integrację z paczkomatami.

Wielojęzyczność

Również popularna funkcja. Wykorzystywana przez sklepy i większe firmy w celu zaprezentowania swojej oferty dla szerszej grupy odbiorców.

To tylko kilka z najpopularniejszych możliwych rozszerzeń funkcjonalności, które mogą zostać wdrożone na etapie projektowania i tworzenia strony internetowej. Wdrożenie każdej z tych funkcji wymaga odpowiednio dużo czasu, wiedzy i doświadczenia. Dlatego właśnie każda strona internetowa będzie inna, każda będzie w innej cenie, bo będzie wyposażona w inne funkcjonalności.

Wygląd strony i layout

Tworzenie stron internetowych dla firm. Dowiedz się, ile kosztuje strona internetowa dla firmy lub sklep internetowy.

Kolejnym istotnym czynnikiem, od którego zależeć będzie ile kosztuje strona internetowa jest projekt graficzny strony oraz UX/UI. UX/UI to w bardzo dużym skrócie odczucia użytkowników i intuicyjność obsługi. Profesjonalnie przygotowany layout, który przyciągnie uwagę i ułatwi nawigację, wymaga pracy doświadczonego grafika.

Darmowe, gotowe szablony

Bardzo rzadko wybierana opcja. Raczej zostają przy niej firmy z bardzo małym budżetem, lub przedsiębiorcy, którzy tworzą stronę sami dla siebie. W tym przypadku strona internetowa tworzona jest na podstawie szablonu komercyjnego.

Płatne, gotowe szablony

Nieco droższe rozwiązanie, bo trzeba zainwestować i kupić wybrany szablon. Jest to również opcja droższa we wdrożeniu, z racji na nietypowe rozwiązania stosowane w płatnych szablonach niekomercyjnych deweloperów. Przykład portalu z płatnymi templatkami jest Themeforest od Envato.

Unikalny szablon przygotowany przez grafika

Zdecydowanie najdroższa opcja. Layout strony internetowej przygotowany jest przez profesjonalnego grafika UX/UI, a następnie zakodowany przez programistę. Wymaga to zdecydowanie więcej czasu niż poprzednie opcje graficzne. Opcja wybierana przez firmy z dużym budżetem.

Indywidualny szablon przygotowany przez programistę

Oferta specjalna SRKstudio – Na Miarę Potrzeb

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom moich klientów prezentuję moje własne podejście do szablonów. Dzięki kreatorowi Elementor jest w stanie zaproponować profesjonalny i indywidualny wygląd strony bez dodatkowej pracy grafika. To jest rozwiązanie idealne w stosunku jakości do ceny i jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem przez moich kontrahentów. Dzięki mojemu doświadczeniu w branży jestem w stanie zaproponować nowoczesne rozwiązania i technologie oraz układ zgodne z wytycznymi UX/UI.

Optymalizacja SEO dla wyszukiwarek internetowych

Niezwykle ważna kwestia, która decyduje o potencjale sprzedażowym i marketingowym każdej strony czy sklepu internetowego. Według mnie SEO powinno być również podstawą każdej realizacji. Niestety podobnie, jak w przypadku responsywności, wciąż wielu małych twórców, ale też dużych agencji traktuje podstawową optymalizację SEO jako dodatkowo płatną usługę.

Ile kosztuje strona internetowa w zależności od wybranego wykonawcy

Szukając wykonawcy dla strony internetowej można zdecydować się na freelancera, małą firmę lub agencję online. Przy założeniu, że każda z firm świadczy jednakowe usługi na takim samym poziomie, wiadomym jest, że agencja będzie najdroższym wyborem. Osobiście polecam kontakt z freenalcerem lub małą firmą, która będzie w stanie zaproponować najlepsze warunki oraz ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb. Bez niepotrzebnego przerysowania oraz na wyrost wdrażanych funkcji, które prawdopodobnie pozostaną bezużyteczne.

Podsumowanie

Już wiesz, że cena i koszt stworzenia strony internetowej w 2024 roku zależy od wielu zmiennych. Rodzaju strony internetowej, wdrożonych funkcjonalności czy projektu graficznego. Jeśli planujesz budżet na stronę internetową, dokładnie przeanalizuj swoje potrzeby i możliwości. Zapraszam do bezpłatnej konsultacji lub kontaktu ze mną – na pewno pomogę Ci dobrać odpowiednie rozwiązania i odpowiem na wszystkie Twoje pytania.

Strona internetowa stanie się Twoją wizytówką w sieci, dlatego warto zadbać o jej profesjonalne wykonanie i optymalizację.

Scroll to Top