Prowadzisz własny sklep internetowy lub posiadasz stronę internetową własnej firmy? Powinieneś wiedzieć, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. SEO, to proces optymalizacji strony w taki sposób, aby uzyskała ona jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google (SEO – Search Engine Optimization). To niezwykle istotny element skutecznej strategii marketingowej w Internecie, która przynosi zyski długofalowo.
Spis treści:
1. Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego jest ważne?
2. Elementy skutecznej optymalizacji SEO
3. Korzyści SEO i pozycjonowania stron WWW
4. Co negatywnie wpływa na SEO?
5. Podsumowanie
6. Pytania i odpowiedzi
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego jest ważne?
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization), to proces optymalizacji strony lub sklepu internetowego w taki sposób, aby uzyskała ona jak najwyższe pozycje wynikach wyszukiwania Google lub innych wyszukiwarek. To element, dzięki któremu możesz dotrzeć do użytkowników, którzy szukają dokładnie tego, co oferujesz. Niezależnie, czy prowadzisz bloga, stworzyłeś firmową stronę internetową, czy sklep internetowy WooCommerce.
Nie jest żadnych zaskoczeniem ani odkryciem, że zdecydowana większość użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Do tego zdecydowaną większość ruchu zbierają strony internetowe i sklepy online, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nie wspominając już o TOP3, która zgarnia ponad 80% ruchu organicznego w danej frazie. Dlatego więc dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO i wypozycjonowana strona internetowa przyniesie realne zyski w postaci klientów. Prócz tego wysoka pozycja w wyszukiwarkach z automatu buduje zaufanie do marki oraz w przyszłości zniweluje inwestycje w płatne reklamy i kampanie e-marketingowe.
Elementy skutecznej optymalizacji SEO
Zacznę od kwestii niekoniecznie stricte technicznej, ale równie ważnej. Już niejednokrotnie na moim blogu można było przeczytać o mocy fraz long tail. To frazy rozbudowane, które trafnie mogą wstrzelić się w konkretne wyszukiwania użytkowników (np. zastosowanie butów sportowych w trudnych warunkach). Tworząc wpisy na bloga firmowego lub podstrony z odpowiednimi adresami URL, możemy ściągnąć do siebie wielu użytkowników.
Przejdźmy teraz do optymalizacji technicznej naszej witryny. Trzeba wiedzieć, że bez szybko ładującej się witryny i odpowiednio zoptymalizowanej pod urządzenia mobilne nie ma co marzyć o wysokich pozycjach w rankingu. Prócz tego należy pamiętać o odpowiedniej hierarchii nagłówków, dobrych i naturalnie nasyconych treściach, braku błędów 404 oraz odpowiednio skonstruowanej mapie witryny. To elementy, bez których ciężko będzie w wyszukiwarkach osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Nie zapominajmy także o linkowaniu wewnętrznym – czyli odnośnikach pomiędzy naszymi podstronami. W ten sposób stworzymy naturalną siatkę połączeń między naszymi usługami i frazami kluczowymi.
Korzyści SEO i pozycjonowania stron WWW
Podstawową i najważniejszą korzyścią jest oczywiście wysoka widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Jak już wspomniałem, większość ruchu generowana jest z wyszukiwarek. Pozwoli to na pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie sprzedaży swoich usług lub produktów. Drugą istotną kwestią jest renoma marki. Użytkownicy podświadomie ufają zdecydowanie bardziej witrynom, które zajmują czołowe miejsca w ich wynikach wyszukiwania. To właśnie strony najwyżej pozycjonowane zdobędą najwięcej kliknięć użytkowników internetu.
Co negatywnie wpływa na SEO?
To w sumie można powiedzieć w skrócie, że wszystko, co nie wpływa pozytywnie. Jeśli strona nie ładuje się wystarczająco szybko, wyszukiwarki będą z automatu rankingować je niżej niż lepiej zoptymalizowaną konkurencję. Drugą ważną kwestią jest brak poprawnej wersji na urządzenia mobilne i smartfony. Jeśli Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, powinieneś poważnie przemyśleć przebudowę strony internetowej.
Jeszcze kilka słów o treści. Błędem będzie nienaturalne i siłowe upychanie fraz kluczowych. Treści powinny być przede wszystkim pisane dla ludzi, a nie dla robotów indeksujących. Kategorycznie odradzam także kopiowanie treści z innych witryn. Ostatnie czego potrzebujemy, to to żeby wyszukiwarka oznaczyła nas, jako duplikat strony konkurencji.
To tylko kilka podstawowych wskazówek, bez wchodzenia w bardziej techniczne aspekty. Są to jednak wskazówki, które każdy laik będzie w stanie samodzielnie wdrożyć we własnym sklepie internetowym lub witrynie firmowej.
SRKstudio – Pozycjonowanie stron internetowych WordPress.
Jeśli Twoja strona internetowa lub sklep internetowy nie spełnia dzisiejszych wymogów wyszukiwarek i klientów powinieneś skorzystać z usług pozycjonowania stron internetowych.
SEO i pozycjonowanie stron internetowych ->
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych – Podsumowanie
SEO jest niezwykle ważne w pozyskiwaniu klientów i budowani zaufania do marki, produktu lub usługi. W pozycjonowaniu drzemie niesamowity potencjał, który kilkoma zabiegami można uwolnić i zyskać widoczność, a tym samym klientów. Jeśli masz pytania odnośnie pozycjonowania stron internetowych, zapraszam do kontaktu.
Pytania i odpowiedzi
Nie. Efekty pozycjonowania widać najczęściej po kilku tygodniach lub miesiącach. Nie ma na to jednej zasady. Jednak raz wykonana praca przynosi efekty na długi czas.
Inwestycja w specjalistów SEO lub dobre narzędzia znacznie przyspieszy wyniki. Możesz również wykonać optymalizację na własną rękę, jeśli czujesz się na siłach.
Zdecydowanie tak. To świetna metoda na zwiększenie ruchu z fraz long tail.
Tak, WooCommerce to bardzo elastyczny system, a z dodatkami jak Rank Math lub Yoast SEO – pozwala kompleksowo zarządzać pozycjonowaniem sklepu.