5 znaków, że przebudowa strony internetowej jest konieczna

Przebudowa strony internetowej często jest konieczna, aby zapewnić najwyższą jakość świadczenia usług. Na obrazku można zaobserwować projektanta stron internetowych, który wykonuje nowy projekt i odświeżenie dotychczasowej strony internetowej. Sprawdź wpis na blogu SRKstudio i poznaj 5 oznak, które dadzą Ci jednoznaczny sygnał o tym, że Twoja stron lub sklep internetowy potrzebują przebudowy lub modernizacji.

Na wielu moich wpisach można przeczytać, jak istotna jest własna strona internetowa w zakresie budowania wizerunku firmy oraz przyciąganiu nowych klientów, a tym samym zwiększaniu sprzedaży. Technologie języków programowania i trendy w projektowaniu stron internetowych stale się rozwijają. Wygląd witryny, który jeszcze kilka lat temu był nowoczesny, może dziś sprawiać wrażenie przestarzałego i niedostosowanego do obecnych trendów. Opiszę kilka w mojej opinii najważniejszych sygnałów, które jednoznacznie mówią o tym, że przebudowa strony internetowej jest konieczna.

Spis treści:
1. Niedostosowanie do urządzeń mobilnych
2. Długi czas ładowania strony internetowej
3. Przestarzały i nieatrakcyjny wygląd
4. Brak zaangażowanych użytkowników
5. Nieintuicyjne zaplecze administratora
6. Podsumowanie

Przebudowa strony internetowej – kiedy warto się nad tym zastanowić?

Niedostosowanie do urządzeń mobilnych

Nie da się ukryć, że coraz większy odsetek użytkowników internetu przegląda jego zawartość przy pomocy urządzeń mobilnych. Niedostosowana strona internetowa do telefonów i brak responsywności mogą skutecznie zniechęcić odwiedzających do podjęcia akcji wewnątrz Twojej witryny. Jak rozpoznać problem z responsywnością? Pierwszym sygnałem będzie to, że strona nie dopasowuje się automatycznie do rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana. Przez to staje się dosyć ciężka w nawigacji czy czytaniu treści. Przy okazji brak poprawnej wersji mobilnej negatywnie wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarka Google od jakiegoś czasu stosuje podejście „mobile-first” – strony responsywne zyskują lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch organiczny. Krokiem niezbędnym więc zawsze będzie dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych i telefonów.

Długi czas ładowania strony internetowej

Kolejny niezwykle istotny wskaźnik. Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja strona internetowa lub Twój sklep internetowy. Współcześni użytkownicy internetu oczekują szybkości działania. Z doświadczenia wiem i widzę to na wykresach analitycznych, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 5 sekund, to wiąże się z utratą odwiedzającego i potencjalnego klienta. Czemu strona ładuje się powoli? Może mieć na to wpływ praktycznie wszystko, ale najczęstszą przyczyną są przestarzałe technologie, niedostosowane multimedia lub niewydajny serwer. W rezultacie tych problemów Twoja witryna traci użytkowników, a co za tym idzie – potencjalnych klientów. W jednym z moich wpisów poruszałem również kwestię wyboru odpowiedniego serwera dla strony internetowej.

Przestarzały i nieatrakcyjny wygląd

Moda i trendy ciągle się zmieniają. Tak samo sytuacja ma się w przypadku projektowania stron internetowych. Należy także pamiętać, że design Twojej witryny równa się pierwszemu wrażeniu odwiedzających. Nieatrakcyjny lub przestarzały wygląd odwiedzający mogą odebrać jako brak profesjonalizmu marki. Dobry wygląd uwzględnia nie tylko estetykę, ale także trendy użytkowe, np. łatwą i intuicyjną nawigację, minimalistyczny układ, interaktywność czy wykorzystanie animacji lub innych multimediów.

Brak zaangażowanych użytkowników

Jeśli śledzisz analitykę swojej witryny i dostrzegasz, że wielu użytkowników opuszcza Twoją stronę zaraz po jej otwarciu, może to być sygnał, że witryna nie spełnia ich oczekiwań. Wysoki współczynnik odrzuceń może wynikać z kilku powodów, które w sumie zostały wymienione już wcześniej – nieintuicyjna nawigacja, zbyt wolne ładowanie strony, przestarzały design lub nieatrakcyjna treść. Istnieje ogromna szansa, ze nowa, odświeżona wersja Twojej witryny przyniesie Ci nowy, wartościowy ruch na Twoją firmową witrynę.

Nieintuicyjne zaplecze administratora

Jeśli Twoja strona jest jeszcze na takim etapie, że aktualizacja treści wymaga wiedzy programistycznej oznacza to, że CMS (Content Management System) jest niedostosowany do dzisiejszych standardów, lub w ogóle go nie ma. Jako projektant stron internetowych wiem, że obecnie większość firm oczekuje możliwości samodzielnej edycji treści, dodawania nowych produktów lub wpisów na blogu. Nowoczesny CMS, taki jak WordPress, pozwala właścicielom stron szybko i łatwo zarządzać zawartością. Jeśli wygląd strony jest akceptowalny jest oczywiście możliwa migracja strony na CMS WordPress.

Podsumowanie

Przebudowa strony internetowej to inwestycja, która z pewnością zaowocuje zwiększonym zainteresowaniem. Sugeruję, że jeśli zauważasz choć jeden wymienionych sygnałów, pomyśl o przebudowie strony WWW. Bez znaczenia, czy chodzi o responsywność, szybkość ładowania, czy intuicyjną nawigację. Profesjonalny design i poprawne działanie witryny na pewno pomoże w rozwoju.

Scroll to Top