Jeśli tworzysz treści dla swojego sklepu internetowego lub dla własnej, firmowej strony internetowej, to pewnie nie raz wspierałeś/aś się sztuczną inteligencją. To właśnie dynamicznie rozwijająca się sztuczna inteligencja jest powodem intensywnych zmian w algorytmach wyszukiwarek. Nie ma co ukrywać, że rola sztucznej inteligencji w generowaniu treści zwiększa się zdecydowanie. Czas więc zastanowić się nad tym, czy Google lubi treści wygenerowane przez AI. Postaram się opisać, jak to wygląda, podpowiem jak tworzyć wartościowe treści oraz przedstawię inne praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć Twoją widoczność w internecie bez obaw o jakiekolwiek kary ze strony wyszukiwarek internetowych.
Spis treści:
1. Czy Google lubi treści wygenerowane przez AI
2. Wskazówki dla tworzenia treści z AI
3. Podsumowanie
4. Pytania i odpowiedzi
Czy Google lubi treści wygenerowane przez AI
Wyszukiwarki internetowe, w tym Google stosuje szereg algorytmów, które analizują treść pod kątem jej użyteczności, oryginalności i wartości dla użytkownika. Już kiedyś opisywałem jeden z aspektów wartości treści E-A-T. Więc przede wszystkim należy zadbać o wartość merytoryczną. Roboty Google preferują treści, które dostarczają unikalnych informacji i odpowiadają na konkretne potrzeby i pytania użytkowników wyszukiwarki. Więc jeśli generujesz treści za pomocą AI, musisz zawsze upewnić się, że są one dobrze zredagowane i wystarczająco wyczerpują temat, który poruszasz w danym tekście. Tym samym warto sprawdzić, czy nasz tekst będzie użyteczny dla użytkowników. Tutaj zadbajmy zawsze o odpowiednią strukturę nagłówków, spisów treści oraz odpowiedniego nasycenia fraz kluczowych.
Jeśli pierwszy krok masz już za sobą, to czas na dalszą zabawę. Wyszukiwarki internetowe doceniają treści, które są poprawne językowo, spójne oraz logiczne. Dlatego tak ważne jest, aby po wygenerowaniu treści przez sztuczną inteligencję dokonać edycji, usuwając ewentualne błędy. Pamiętajmy, że treści mają być napisane dla ludzi, a więc przeczytajmy to, co wygenerowało nasze AI. Tym bardziej jeśli korzystasz z popularnego ChataGPT.
To są właśnie kluczowe czynniki w ocenie treści. Niezależnie od tego, czy zostały one wygenerowane przez człowieka, czy przez sztuczną inteligencję. Najważniejszym elementem jest zawsze jakość i wartość merytoryczna, jaką owa treść ze sobą niesie i czy odpowiada na potrzeby użytkowników. Google jakiś czas temu oficjalnie informowało o tym, że nie ma bezpośrednich kar za publikowanie treści generowanych – o ile nie wpisują się one w obostrzenia związane ze SPAMem. Więcej na ten temat można przeczytać na oficjalnej stronie informacyjnej Google – Wskazówki wyszukiwarki Google dotyczące treści generowanych przez AI.
Wskazówki dla tworzenia treści z AI
Po pierwsze – poświęć na napisanie prompta więcej niż kilka sekund. Dobrze napisany prompt to już połowa sukcesu i o wiele mniej pracy z edycją tekstu. Jeśli przekażesz sztucznej inteligencji więcej wytycznych i informacji, to tekst przez nią wygenerowany będzie o wiele bardziej dopasowany do Twoich potrzeb.
Po drugie – zawsze sprawdzaj i poprawiaj wygenerowane treści. Zawsze weryfikuj i poprawiaj teksty, aby zwiększyć ich unikalność. Dodatkowo czytając treści od AI masz szansę wychwycić i poprawić błędy logiczne, językowe oraz poprawić błędne informacje. Tak! Sztuczna inteligencja też się myli! Trzeba o tym pamiętać.
Po trzecie – tekst od człowieka dla człowieka. Artykuł powinien być skupiony na rozwiązaniu problemów odbiorców. Używaj jasnych nagłówków, akapitów i list wypunktowanych, aby ułatwić użytkownikom czytanie Twoich treści w internecie.
Podsumowanie
Okej, więc na koniec słowem podsumowania. Wyszukiwarki internetowe bezpośrednio karzą za treści generowane przez sztuczną inteligencję, pod warunkiem że spełniają one wymagania jakościowe. Kluczową rolę odgrywa unikalność, wartość merytoryczna, jak i optymalizacja SEO. Właściciele stron internetowych oraz twórcy sklepów internetowych WooCommerce muszą dbać o redakcję treści i ich aktualizację, aby sprostać oczekiwaniom algorytmów wyszukiwarek. Jeśli masz trochę zmysłu estetycznego, to takie zabiegi kosmetyczne będą prostą i przyjemną częścią tworzenia treści. Na dodatkowe pytania związane z treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję chętnie odpowiem w kontakcie. Chętnie udzielę profesjonalnego wsparcia w tym zakresie.
Pytania i odpowiedzi
Google nie karze automatycznie treści generowanych przez AI. Algorytmy wyszukiwarki oceniają przede wszystkim wartość i jakość informacji, dlatego kluczowe jest, aby treść była unikalna i przydatna dla użytkownika.
Skup się na redakcji i weryfikacji treści. Dodawaj własne spostrzeżenia, optymalizuj tekst pod kątem SEO i korzystaj z narzędzi do analizy jakości treści. Pamiętaj także o regularnym monitorowaniu wytycznych Google.
AI umożliwia szybkie generowanie treści, co pozwala oszczędzić czas przy tworzeniu opisów produktów. Jednak oryginalne, ręcznie zweryfikowane opisy wpływają korzystnie na pozycjonowanie i doświadczenie użytkownika, dlatego zawsze łącz automatyzację z ludzką kreatywnością.