Co to jest E-A-T? Czyli jak poprawić autorytet domeny

Co to jest E-A-T, czyli jak poprawić wiarygodność strony internetowej lub sklepu internetowego dla wyszukiwarek internetowych. Sprawdź wpis na blogu twórcy stron internetowych SRKstudio i dowiedz się, jak możesz pomóc swojej witrynie.

Zacznijmy może od tego, dlaczego autorytet domeny oraz jej wartość jest tak ważna. Wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim wyszukiwarka Google wprowadzają stale nowe usprawnienia swoich algorytmów. Wyszukiwarki podkreślają to, że jeszcze bardziej zwracają uwagę na wartość, jakie niosą treści zamieszczone na stronie internetowej. Informacje o aktualizacjach algorytmów można sprawdzić na przykład w oficjalnej stronie informacyjnej Google. Z tego powodu warto wiedzieć, co to jest E-A-T i jak wykorzystać tą wiedzę w zbudowaniu reputacji dla swojej domeny internetowej.

Spis treści:
1. Co to jest E-A-T?
2. Jak zastosować zasady E-A-T?
3. Przykład zastosowania E-A-T w WooCommerce
4. Podsumowanie
5. FAQ

Co to jest E-A-T?

E-A-T jest to skrótem od Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (Eksperckość, Autorytet, Wiarygodność). Wyszukiwarki internetowe wykorzystują często te kryteria, aby ocenić jakość i rzetelność stron internetowych oraz sklepów internetowych. Początkowo E-A-T było istotne w kilku branżach typu zdrowie czy edukacja lub finanse, ale z czasem stosowanie zasad przynosi korzyści w praktycznie każdej branży i dla każdej witryny internetowej. Wyszukiwarki internetowe koncentrują się na wartości, jakie niosą treści zamieszczane na stronach internetowych. Więc witryny z niezadbanym autorytetem mogą zanotować spadki w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – zmniejszy się ruch organiczny na tych stronach internetowych.

Jak zastosować zasady E-A-T?

Treści wysokiej jakości

Wbrew pozorom. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby tworzyć treści dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Treść jest dobra, kiedy odpowiada na konkretne pytania i problemy pojawiające się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. W treściach warto oczywiście przemycać frazy kluczowe związane z naszą domeną, ale należy robić to w sposób naturalny. Pamiętaj także, że w ocenie wiarygodności pomaga także linkowanie badań naukowych lub innych renomowanych domen. Oczywiście też należy pamiętać o tym, aby w kwestii linkowania zewnętrznego trzymać się tematu naszego contentu.

Profesjonalny wizerunek marki

W treściach staraj się zawsze poruszać tematy eksperckie z Twojej branży. Jeśli tylko możesz, to umieszczaj także dane autorów wraz z ich biogramami. Pamiętaj także, że w budowaniu profesjonalnego wizerunku pomagają także opinie klientów zostawiane w wizytówce Google Moja Firma lub mediach społecznościowych.

Optymalizacja strony internetowej

To równie ważna kwestia, jak dwie powyższe. Strona powinna być przede wszystkim zabezpieczona certyfikatem SSL – co jest w dzisiejszych czasach podstawą zaufania nie tylko wyszukiwarek, ale coraz częściej także użytkowników internetu. Nie bez znaczenia pozostaje także optymalizacja techniczna, jak UX oraz szybko ładujące się treści.

Przykład zastosowania w WooCommerce

Pierwsze co, to należy zadbać o informacje o firmie czy też sklepie internetowym. Można temu poświęcić krótką sekcję „o firmie” lub najlepiej całą, oddzielną podstronę z tego typu informacjami. Należy także podać możliwie dużo danych kontaktowych oraz adresowych – takie dane zawsze zwiększają wiarygodność marki i firmy.
Sklep internetowy WooCommerce ma także wbudowany system ocen produktów przez kupujących. Udostępnij możliwość opiniowania zakupów, a następnie wykorzystaj pozytywne oceny, aby pokazać swoje produkty w najlepszym świetle.

Podsumowanie

Poprawa E-A-T w 2025 roku wymaga przemyślanej strategii. Inwestuj czas przede wszystkim w jakościowe treści, dbaj o techniczną optymalizację swojej strony internetowej oraz buduj wizerunek eksperta w swojej branży. Zarówno dla zwykłych stron, jak i sklepów internetowych WooCommerce, wysoka jakość w oczach Google przekłada się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i większy ruch organiczny na stronie.

FAQ
Co to jest E-A-T?

E-A-T to skrót od Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, oznaczający Eksperckość, Autorytet i Wiarygodność. Wyszukiwarki internetowe oceniają strony internetowe także na podstawie tych kryteriów, aby zapewnić użytkownikom treści najwyższej jakości.

Jakie czynniki wpływają mają na to wpływ?

Kluczowe czynniki to jakość treści, reputacja autorów i strony, zaangażowanie społecznościowe, wiarygodne informacje o marce oraz optymalizacja techniczna witryny.

Czy E-A-T ma wpływ na wszystkie rodzaje stron internetowych?

Tak, choć największe znaczenie ma dla stron YMYL (Your Money or Your Life), czyli takich, które mają wpływ na zdrowie, finanse lub bezpieczeństwo użytkowników.

Scroll to Top