Zacznijmy może od tego, dlaczego autorytet domeny oraz jej wartość jest tak ważna. Wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim wyszukiwarka Google wprowadzają stale nowe usprawnienia swoich algorytmów. Wyszukiwarki podkreślają to, że jeszcze bardziej zwracają uwagę na wartość, jakie niosą treści zamieszczone na stronie internetowej. Informacje o aktualizacjach algorytmów można sprawdzić na przykład w oficjalnej stronie informacyjnej Google. Z tego powodu warto wiedzieć, co to jest E-A-T i jak wykorzystać tą wiedzę w zbudowaniu reputacji dla swojej domeny internetowej.
Spis treści:
1. Co to jest E-A-T?
2. Jak zastosować zasady E-A-T?
3. Przykład zastosowania E-A-T w WooCommerce
4. Podsumowanie
5. FAQ
Co to jest E-A-T?
E-A-T jest to skrótem od Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (Eksperckość, Autorytet, Wiarygodność). Wyszukiwarki internetowe wykorzystują często te kryteria, aby ocenić jakość i rzetelność stron internetowych oraz sklepów internetowych. Początkowo E-A-T było istotne w kilku branżach typu zdrowie czy edukacja lub finanse, ale z czasem stosowanie zasad przynosi korzyści w praktycznie każdej branży i dla każdej witryny internetowej. Wyszukiwarki internetowe koncentrują się na wartości, jakie niosą treści zamieszczane na stronach internetowych. Więc witryny z niezadbanym autorytetem mogą zanotować spadki w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – zmniejszy się ruch organiczny na tych stronach internetowych.
Jak zastosować zasady E-A-T?
Treści wysokiej jakości
Wbrew pozorom. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby tworzyć treści dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Treść jest dobra, kiedy odpowiada na konkretne pytania i problemy pojawiające się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. W treściach warto oczywiście przemycać frazy kluczowe związane z naszą domeną, ale należy robić to w sposób naturalny. Pamiętaj także, że w ocenie wiarygodności pomaga także linkowanie badań naukowych lub innych renomowanych domen. Oczywiście też należy pamiętać o tym, aby w kwestii linkowania zewnętrznego trzymać się tematu naszego contentu.
Profesjonalny wizerunek marki
W treściach staraj się zawsze poruszać tematy eksperckie z Twojej branży. Jeśli tylko możesz, to umieszczaj także dane autorów wraz z ich biogramami. Pamiętaj także, że w budowaniu profesjonalnego wizerunku pomagają także opinie klientów zostawiane w wizytówce Google Moja Firma lub mediach społecznościowych.
Optymalizacja strony internetowej
To równie ważna kwestia, jak dwie powyższe. Strona powinna być przede wszystkim zabezpieczona certyfikatem SSL – co jest w dzisiejszych czasach podstawą zaufania nie tylko wyszukiwarek, ale coraz częściej także użytkowników internetu. Nie bez znaczenia pozostaje także optymalizacja techniczna, jak UX oraz szybko ładujące się treści.
SRKstudio – Optymalizacja stron internetowych WordPress
Jeśli chcesz doprowadzić swoją stronę internetową lub sklep internetowy do idealnej kondycji, ale nie potrafisz poradzić sobie z tym sam – powinieneś skorzystać ze wsparcia specjalisty w tym zakresie.
Optymalizacja stron internetowych ->
Przykład zastosowania w WooCommerce
Pierwsze co, to należy zadbać o informacje o firmie czy też sklepie internetowym. Można temu poświęcić krótką sekcję „o firmie” lub najlepiej całą, oddzielną podstronę z tego typu informacjami. Należy także podać możliwie dużo danych kontaktowych oraz adresowych – takie dane zawsze zwiększają wiarygodność marki i firmy.
Sklep internetowy WooCommerce ma także wbudowany system ocen produktów przez kupujących. Udostępnij możliwość opiniowania zakupów, a następnie wykorzystaj pozytywne oceny, aby pokazać swoje produkty w najlepszym świetle.
Podsumowanie
Poprawa E-A-T w 2025 roku wymaga przemyślanej strategii. Inwestuj czas przede wszystkim w jakościowe treści, dbaj o techniczną optymalizację swojej strony internetowej oraz buduj wizerunek eksperta w swojej branży. Zarówno dla zwykłych stron, jak i sklepów internetowych WooCommerce, wysoka jakość w oczach Google przekłada się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i większy ruch organiczny na stronie.
FAQ
E-A-T to skrót od Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, oznaczający Eksperckość, Autorytet i Wiarygodność. Wyszukiwarki internetowe oceniają strony internetowe także na podstawie tych kryteriów, aby zapewnić użytkownikom treści najwyższej jakości.
Kluczowe czynniki to jakość treści, reputacja autorów i strony, zaangażowanie społecznościowe, wiarygodne informacje o marce oraz optymalizacja techniczna witryny.
Tak, choć największe znaczenie ma dla stron YMYL (Your Money or Your Life), czyli takich, które mają wpływ na zdrowie, finanse lub bezpieczeństwo użytkowników.