Co to jest Landing Page?

Co to jest Landing Page? Przeczytaj najnowszy wpis na blogu SRKstudio i dowiedz się czym jest i jak działa strona docelowa. Nowoczesny sposób na sprzedaż bezpośrednią i pozyskiwanie nowych klientów dla Twojego biznesu. SRKstudio - profesjonalne tworzenie stron internetowych Skawina, Kraków.

Nie ukrywajmy, że każda firma lub produkt potrzebuje skutecznych narzędzi do generowania leadów, pozyskiwania klientów oraz zwiększania konwersji – o czym już była mowa w jednym z wpisów na moim blogu. Jednym z narzędzi, które można wykorzystać w celach marketingowych jest właśnie Landing Page, czyli strona docelowa – lub strona lądowania. Postaram się w skrócie przedstawić, co to jest Landing Page, jak powinien wyglądać oraz jakie powinien spełniać zadania.

Co to jest Landing Page?

Nie wiesz, co to jest Landing Page? Strona docelowa lub strona lądowania to potężne narzędzie marketingowe, które pozwoli przyciągnąć Ci nowych klientów i skutecznie zmonetyzować Twoje płatne kampanie w Google lub w Social Mediach.

Landing page, czyli strona docelowa lub strona lądowania. Jest to pewien rodzaj strony internetowej stworzonej, aby spełniała jakiś konkretny, założony cel – najczęściej związanym ze zwiększeniem konwersji. Jest to pierwsza strona, na którą trafia potencjalny klient po kliknięciu w link, na przykład w kampanii reklamowej, newsletterze, wynikach wyszukiwania Google czy w Social Mediach. Nie należy mylić Landing Page z One Page Site – które muszą spełniać wiele funkcji jednocześnie. Strona docelowa zaprojektowana jest z założeniem realizacji jednego, konkretnego zadania. Przykładem takich zadań może być np. zapis na Newsletter, rejestracja na wydarzenie, pobranie lub zakup e-booka, zakup wybranego produktu, skorzystania lub zapytanie, o konkretną usługę.

Co jest kluczowe dla dobrego Landing Page?

Przejrzystość i czytelność

Jak już wspominałem niejednokrotnie – dobre pierwsze wrażenie, to klucz do sukcesu. Strona lądowania powinna być czytelna, a najważniejsze treści powinny być zauważalne z łatwością – nawet podczas scrollowania witryny. Projektant stron internetowych powinien znaleźć idealną proporcję między treściami pisanymi, graficznymi, informacyjnymi oraz wzywającymi do działania. Tylko idealny układ i odpowiednie nastawienie użytkownika do wykonania akcji zagwarantuje realizację konwersji.

Wezwanie do działania, czyli CTA

Sekcje Call To Action (CTA – z ang. Wezwanie do działania), to najważniejsze elementy każdej strony docelowej. To właśnie te sekcje prowadzą odwiedzającego do wykonania interesującej nas akcji. Landing Page musi mieć więc widoczne CTA. Sekcja z wezwaniem do działania powinna odróżniać się od pozostałej treści na stronie docelowej i powinna jasno dawać sygnał, że niesie ona ze sobą coś ważnego – a więc powinna przykuć uwagę odwiedzającego. Przykładem takiej sekcji CTA może być nawet poniższy akapit w tym wpisie blogowym. Można to nazwać wezwaniem do działania.

Zbudowanie zaufania

Jasno przedstawiona korzyść, jaką niesie za sobą skorzystanie z oferty. To również jeden z filarów skutecznej strony docelowej. Pamiętaj, że Twój klient musi poczuć, że potrzebuje Twojego produktu lub usługi. W innym wypadku będzie bardzo ciężko przekonać odwiedzającego do zrealizowania założonej konwersji. Można wykorzystać też tzw. marchewki – jak oferta specjalna i cena promocyjna, oferta ograniczona czasowo lub inne podobne schematy marketingowe. Żeby zyskać zaufanie użytkowników, warto umieścić na Landing Page także opinie zadowolonych klientów, rekomendacje lub pochwalić się dotychczasowymi współpracami. Jestem przekonany, że sam lub sama także sprawdzasz opinie innych klientów zanim zdecydujesz się na dowolny zakup lub rezerwację 🙂

SEO

Nie należy zapominać o aspektach technicznych. Nawet jeśli Landing Page budowany jest pod płatną kampanię reklamową w Google lub Social Mediach, musi być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych. To pozwoli przyciągać także naturalny ruch organiczny i z biegiem czasu nie będzie trzeba wydawać budżetu na płatną reklamę – bo strona docelowa będzie zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Do czego można wykorzystać stronę docelową?

Sprzedaż produktów lub usług

Czyli wykorzystanie strony docelowej do bezpośredniej sprzedaży. Sprzedawać można konkretny produkt, a nawet usługę. Przykładowa strona lądowania wykorzystywana do sprzedaży produktu może wyglądać tak, jak -> tutaj. Natomiast dla usługi dobrym przykładem będzie mój własny Ladning Page poświęcony tworzeniu stron internetowych.

Pozyskiwanie kontaktów i generowanie leadów

W niektórych branżach – zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych niezwykle ważny jest content marketing – czyli przykładowo rozsyłanie mailingów z ofertami bądź nowościami. Do zbierania takich kontaktów – czyli adresów mejlowych także można wykorzystać stronę lądowania. Należy jednak pamiętać, że nikt nie zechce podać swoich danych kontaktowych „za darmo”. Pewnie nie raz spotkałeś się z zachętami typu – „Zarejestruj się i pobierz darmowego e-booka.” lub „Zapisz się do Newslettera, jeśli chcesz otrzymywać regularnie kody rabatowe.” Jest „marchewka” i jest nagroda 🙂

Rejestracja na wydarzenie

Planujesz szkolenie lub webinar online? Darmowy lub płatny? Landing Page jest świetnym narzędziem również do takich akcji. Dobrze dobrane treści, odpowiednie CTA, zajawki lub urywki – to wszystko może przekonać odwiedzających do skorzystania z okazji zapisania się na Twoje wydarzenie. Wydarzenia można promować także w Social Mediach – jednak w socialach nie jesteś w stanie przekazać tak wielu konkretnych informacji, jak za pomocą dobrze zbudowanej strony docelowej. Dodatkowo dobrze zoptymalizowana strona pod kątem SEO zaprocentuje w przyszłości. Twój budżet reklamy będzie zdecydowanie mniejszy gdyż pozycjonowany Landing Page przyniesie także organicznych użytkowników.

Podsumowanie

Landing Page, to narzędzie marketingowe o ogromnym potencjale. Odpowiednio zaprojektowane może znacząco zwiększyć efektywność kampanii reklamowych, a przyszłościowo zmniejszyć koszty związane z reklamą i marketingiem CPC (Cost Per Click). Jeśli skupisz się na jasnym przekazie, dobrze dobierzesz treści i przekonasz odwiedzającego, że to jest to, czego szuka. On z pewnością zyskasz nowego klienta. Strony docelowe także mogą i powinny być rozwijane i dopracowywane przez testy A/B. Ten temat poruszę w innym wpisie na blogu. Pamiętaj, że w zaprojektowaniu treści na stronę docelową może pomóc Ci także sztuczna inteligencja – np. Chat GPT.

Jeśli masz dodatkowe pytania, to zapraszam do kontaktu ze mną. Chętnie udzielę odpowiedzi na każde pytanie związane z tworzeniem stron internetowych oraz landing page.

Scroll to Top