Google Ads, czyli jak wystartować w sieci

Google Ads - Ten artykuł poświęcony jest tematowi reklamy i marketingu internetowego z wykorzystaniem narzędzia Google Ads. SRK studio pomoże Ci w osiągnięciu założonych celów reklamowych.

Co to właściwie jest Google Ads?

Google Ads (wcześniej Google AdWords) jest systemem reklamowym największej i najbardziej znanej na świecie wyszukiwarki od Google. Już to pierwsze zdanie powinno powiedzieć Tobie, że jeżeli chcesz wydać pieniądze na reklamę sponsorowaną w wyszukiwarkach, to właśnie na Google Ads powinien paść Twój wybór.

Jak działa Google Ads

Korzystając z wyszukiwarki Google na pewno zauważyłeś, że 3 lub 4 górne wyniki wyszukiwania są właśnie linkami sponsorowanymi, czyli zakupionymi w usłudze Ads.

Google Ads - czyli jak wystartować z reklamą i marketingiem dla swojej strony internetowej i zdobywać nowych klientów.

Dlaczego ta reklama jest tak skuteczna? To proste, statystyki mówią nam, że ponad 65% użytkowników internetu klika w odnośniki widoczne w pierwszej kolejności. Znaczy to tyle, że najlepiej klikają się pozycje, które są widoczne bez przesuwania strony w dół (nawet pierwszej strony).

Ile to kosztuje?

W zasadzie wszystko zależy od tego ile chcesz wydać oraz od tego, jak dobrze będzie zoptymalizowana Twoja kampania reklamowa.

Warto pamiętać, że płacisz tylko za realne kliknięcia (PPC, pay per click), a nie za wyświetlenia Twojej strony w wynikach. Cena za kliknięcie może wahać się od kilkunastu groszy, nawet do kilkunastu, kilkudziesięciu złotych. Wszystko tak naprawdę zależne jest od branży, konkurencyjności słów i fraz kluczowych oraz od wyniku optymalizacji Twojej kampanii.

Prawie pewne jest to, że przeprowadzając swoją pierwszą kampanię na początku koszt kliknięcia będzie wyższy niż w późniejszych etapach.
Reklama w Ads jest nieustannym kontrolowaniem kampanii, kliknięć oraz fraz kluczowych.
Należy pamiętać, aby wykluczać słowa kluczowe, które przynoszą nam ruch na stronę, ale nie są one jednoznacznie intencjonalne. W skrócie takie, które prawdopodobnie nie przyniosą nam nowego klienta czy zysku.

Temat optymalizacji kampanii w G Ads jest w zasadzie na tyle obszerny, że można napisać o tym niejeden artykuł, które na pewno ukażą się na blogu.
Jeśli potrzebujesz dodatkowych porad związanych z Google Ads, to zapraszam do bezpośredniego kontaktu ze mną.

Kiedy efekty?

Natychmiast. To nie jest długotrwały proces pozycjonowania stron, gdzie może minąć kilka ładnych miesięcy zanim strona osiągnie zadowalające pozycje w wyszukiwarce.
Zaraz po uruchomieniu kampanii Twoja witryna bierze udział w aukcjach o pozycje i wyświetla się pod oczekiwanymi frazami kluczowymi.

Scroll to Top